בודק מז"ח – מונע זרימה חוזרת

הבית כבר חכם ואתה?בית חכם במחיר מצחיק!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*אזור חדרה עד גדרה

מהו מכשיר המז"ח, מה החשיבות שלו, מה התפקיד שלו, מה הדברים הכי חשוב תדעו עליו, מה אופן הפעילות שלו ומי משתמש בו – כל התשובות לשאלות האלו מחכות לכם בצורה מפורטת בהמשך. קריאה נעימה!

 

מה זה בכלל מז"ח?

מז"ח הוא ראשי תיבות ל: מונע זרימה בעל אזור לחץ מופחת, הוא מורכב משני קפיצים אל חוזרים בלתי תלויים כאשר ביניהם מורכב שסתום פריקה אוטומטי. תפקידו של המזח הוא לספק הגנה הרמטית ומותאמת כנגד נטייתם של המים לזרימה חוזרת הנגרמת על ידי תת לחץ במערכות שיש בהם חשש לחומרים שאינם ראויים למי שתייה או על ידי לחץ נגדי.

בודק מזח בירושלים יפרט בעבורנו בפשוט בהמשך מה המשמעויות של מערכת מים כזו.

 

אילו מקורות מסכנים את מערכות מי השתייה?

זיהום במערכות המים יכול לנבוע ממספר סיבות אפשריות:

  • מערכת דישון והדברה.
  • מערכת ביוב.
  • מרככים.
  • מערכת כיבוי אש.
  • מערכת סניטרים.
  • מערכת אוסמוזה הפוכה.
  • מערכת מיזוג.
  • תהליכי שטיחה\ מכונות שטיפה\ מכונות כביסה\ מדיח כלים.
  • מגדלי קירור.
  • בריכות שחייה.

 

אופן הפעילות של המז"ח – איך הוא עובד?

הנה הסבר מקצועי של מתקין מזח בירושלים:

זרימה רגילה

  • חלק שנקרא האל חוזר הוא הראשון שמפחית את לחץ המים העוברים דרכו ב4 מ"ע.
  • האל חוזר השני הוא בכל התנגדות קפיץ קלה יותר מהראשון והוא מקנה למכשיר המזח את האפשרות להיות אל חוזר כפול. הוא פועל למניעת ניקוז מיותר של זרם המים שחוזרים בחזקה במקרה ואכן מתקיימת זרימה כזו בצינורות.
  • למזח יש שסתום פריקה פתוח עשוי קפיץ שנמצא תחת לחץ, כתוצאה מהפרשי הלחצים המופעלים על הדיאפגרמה. כאשר ישנם מים שזורמים בלחץ כניסה של 50 מטר העומדים בכיוון נורמלי דרך המז"ח לחץ הכניסה המועבר דרך החלל מעבר אל דיפגרמת שסתום הפריקה. הלחץ שמופעל בין שני החללים לאל החוזרים הופחת לכ45 מ"ע. ההפרש של הלחצים (5 מ"ע) הוא מה שגורם לשסתום הפריקה להישאר סגור בזמן שיש זרימה מים רגילה.

 

לחץ סטטי עומד

כאשר לא קיימת זרימה ולחץ הספקת המים נקבע ל50 מ"ע, נותר המצב במערכת המים יציב וסטטי. לחץ המים המתעלה לפני האל חוזר הראשון יהיה 50 מ"ע בעוד שהלחץ בין שני האל חוזרים יהיה 45 מ"ע באופן קבוע. ההפרש בין הלחצים גורם לשסתום הפריקה להמשיך ולהישאר סגור. ההפרש התקין נע בין 4 ל5 מ"ע.

אם מסיבה לא מוסברת במצב סטטי, נוזל האל חזור הראשון, המים באזור המבוא יהיו בעלי לחץ גבוה ויצליחו לחדור לאזור ביניים במתקיים בו לחץ נמוך יותר. הפרש הלחצים יצטמצם ויגרום לפתיחה של שסתום הפריקה. פתיחת השסתום הוא אבחנה ויזואלית שמייצגת בעיה.

 

לחץ חוזר

תנאי לחץ חוזר מתקיימים במצב שהלחץ במורד המזח עולה על הלחץ שקיים במעלה השסתום. נניח שהלחץ אחרי המזח הוא 55 מ"ע בזמן שלחץ הכניסה הוא 50 מ"ע. נוצר כאן פער בין שני הלחצים במיקומים השונים של המזח.

  • אם האל חוזר השני תקין, לא יצליחו לחדור מים מאזור הלחץ הגבוה לאזור הביניים. שסתום הפריקה ישאר סגור וישמור על הפרשת הלחצים בין שני האזורים.
  • אם השסתום השני לא אוטם, המים מאזור הלחץ הגבוה יצליחו לחדור אל אזור הביניים ויעלו את הלחץ שבו. כאשר הלחץ יגיעו ל48 מ"ע יפתח שסתום הפריקה ותשתחרר אפשרות של זרימה חוזרת לאטמוספרה. שסתום הפריקה יישאר פתוח וישחרר נוזלים לאטמוספרה שמתקיימים בהם תנאי זרימה חוזרת.

 

בהצלחה!

 

 

קרדיט תמונה: freepik

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים
Titmateg
Titmateg

TITMTEG בית חכם היא חברת טכנולוגיה מן השורה הראשונה, שמציעה לכם את כל מה שאפשר לחשוב עליו בתחום הבית החכם
החברה נחשבת לאחת החלוצות המובילות בתחום הבית החכם בישראל ובהיותה כזאת, יודעת להציע לכם מגוון פתרונות בית חכם, החל מפתרונות נקודתיים למערכות ספציפיות בבית וכלה בהפיכת הבית כולו לבית חכם על כל הרכיבים והמערכות המותקנים בו.

בחברת TITMTEG בית חכם תוכלו למצוא אנשי מקצוע, שחיים את התחום מבוקר עד ערב, יום אחרי יום, שמכירים את כל הטכנולוגיות הקיימות בשוק וגם את אלה שיצאו ממש היום, שיודעים להתאים לכל לקוח את הפתרונות המתאימים לו גם בכפוף לשיקולי תקציב וגם בכפוף לשיקולי יעילות ושנותנים לכם את כל זה עם הרגשה מובהקת שיש לכם עסק עם אנשי מקצוע אמינים,מסורים ואכפתיים שדואגים לכם.

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*אזור חדרה עד גדרה