בדיקות קרינה- מהן ומתי נעשה אותן?

הבית כבר חכם ואתה?בית חכם במחיר מצחיק!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*אזור חדרה עד גדרה

בדיקות קרינה בבתים הולכות וצוברות תהודה בקרב הציבור הישראלי מדי שנה והסיבות לכך הן התפשטות הטכנולוגיה וכן צריכת האנרגיה שבאה איתה במקביל ובד בבד, המודעות ההולכת וגוברת בקרב רבים מאיתנו לגבי הסכנות הטמונות לבריאות שלנו בקרינה אלקטרומגנטית במינון גבוה בסביבה שאנו חיים בה. אם אתם תוהים מהן בדיקות קרינה, מתי כדאי לבצע אותן וכיצד, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

קרינה אלקטרומגנטית- במה מדובר?

כאשר מדובר על קרינה אלקטרומגנטית בתוך הבית הפרטי שלנו, מדובר למעשה על שני סוגים עיקריים של קרינה זאת שהם: קרינה של שדה מגנטי שהמקור שלה הוא ברשת החשמל שאליה מחוברים או קרינת רדיו הידועה גם כקרינה סולארית ממוקדי שידור אלחוטיים. ניתן לומר כי כל מכשיר חשמלי המצוי בבית פולט קרינה ברמה מסוימת. מוצרים בשימוש יומיומי כגון: המקרר, המחשב, ראוטר, מדילה, מיקרוגל, מכונת הכביסה, המייבש וטלוויזיה, כולם פולטים קרינה בלתי מייננת. במילים אחרות ניתן לומר שכל פריט שיש סביבתכם בבית וגם בחוץ כגון: הטלפון החכם שלכם וכן המערכות שבתוך הרכב שלכם, אשר מפיקים מתח חשמלי, פולטים גם קרינה בלתי מייננת ברמה כזאת או אחרת.

מחקרים סטטיסטיים שונים מראים בצורה ברורה כי לסוגים שונים של שדות אלקטרומגנטיים קיימת השפעה על הסיכויים להיווצרות גידולים סרטניים ועל כן, חשיפה ממושכת לעוצמות גבוהות של קרינה בלתי מייננת עלולה להגביר בצורה דרמטית את הסיכוי לחלות. לכן, בשל העובדה שאנו מבלים שעות רבות בביתנו, חשוב מאוד לבצע בדיקות קרינה בבית אחת לתקופה, הדבר מומלץ גם על ידי משרד הבריאות הישראלי. את הבדיקה צריכים לבצע אנשי מקצוע ייעודיים אשר יסייעו בתכנון הבית כך שהמכשירים הפולטים קרינה יהיו רחוקים מהחללים במבנה שבהם שוהים דיירי הבית לפרקי זמן ארוכים.

מה מודדים בבדיקות קרינה?

בדיקות קרינה הן בדיקות המתבצעות על ידי אנשי מקצוע מוסמכים אשר עוברים הדרכות והסמכות של המשרד להגנת הסביבה. הן מתבצעות באמצעות מכשירים מיוחדים שמודדים את עוצמת השדה החשמלי אשר נפלט מהמכשור השונה שבביתכם. מדי הקרינה הייעודיים קולטי את הקרינה האלקטרומגנטית ומציגים אותה בצורה ברורה לבודק. מה שבודקים בבדיקות הקרינה זה: את הקרינה מרשת החשמל, כאשר בדיקה זאת תכלול מדידה מכל מכשירי החשמלי הביתיים, בדיקת השדה החשמלי שנובע מהחיווט החשמל בקירות הבית, בדיקת הקרינה הנפלטת מלוח החשמל הספציפי לדירה שלכם, בדיקת מערכת סולארית במידה וקיימת, בדיקת מערכת חימום תת רצפתי ועוד.

חשוב לבצע גם בדיקה להשפעות חשמליות שהמקור שלהן הוא מחוץ לבית לרבות קרינה מחדרי שנאים, קרינה שנפלטת מקווי מתח סמוכים למבנה המגורים ועוד.

סוג נוסף של בדיקה המתבצעת היא בדיקת קרינה סלולרית אלחוטית הכוללת מדידה בתדר גבוה של קרינה שמקורה מהסביבה הקרובה לבית למשל: מאנטנות של חברות סלולר, מאנטנות של בזק וכן בדיקה של מכשירי התקשורת בתוך הבית כגון: הנתבים האלחוטיים, הטלוויזיה והמחשב.

מתי כדאי לבצע בדיקות קרינה?

הבדיקות המדוברות צריכות להיות חשובות מאוד לכל אדם שרוכש דירה חדשה או יד שנייה כן לכל אדם ששוכר דירה. בכדי לוודא שהבית בטוח למגורים, חשוב מאוד לבצע את הבדיקות המדוברות שיעידו על רמת הקרינה במקום ועד כמה מסוכן או לא מסוכן להתגורר בו.

בסיום התהליך הבודק אמור להעביר לידיכם דוח מפורט אשר יפרט לכם איזה מקורות ומכשירים נמדדו במהלך הבדיקה ומהן תוצאות הבדיקה וזאת בכדי להבהיר לכם את רמת החשיפה שלכם לקרינה במינון גבוה בחלל ביתכם והאם מדובר על רמה החורגת מההמלצות של המשרד להגנת הסביבה. הבודק ימליץ לכם כיצד להתנהל לנוכח תוצאות הבדיקה. לביצוע הבדיקה ע"י מעבדה מוסמכת ניתן ללחוץ כאן.

 

 

קרדיט תמונה: freepik

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים
Titmateg
Titmateg

TITMTEG בית חכם היא חברת טכנולוגיה מן השורה הראשונה, שמציעה לכם את כל מה שאפשר לחשוב עליו בתחום הבית החכם
החברה נחשבת לאחת החלוצות המובילות בתחום הבית החכם בישראל ובהיותה כזאת, יודעת להציע לכם מגוון פתרונות בית חכם, החל מפתרונות נקודתיים למערכות ספציפיות בבית וכלה בהפיכת הבית כולו לבית חכם על כל הרכיבים והמערכות המותקנים בו.

בחברת TITMTEG בית חכם תוכלו למצוא אנשי מקצוע, שחיים את התחום מבוקר עד ערב, יום אחרי יום, שמכירים את כל הטכנולוגיות הקיימות בשוק וגם את אלה שיצאו ממש היום, שיודעים להתאים לכל לקוח את הפתרונות המתאימים לו גם בכפוף לשיקולי תקציב וגם בכפוף לשיקולי יעילות ושנותנים לכם את כל זה עם הרגשה מובהקת שיש לכם עסק עם אנשי מקצוע אמינים,מסורים ואכפתיים שדואגים לכם.

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*אזור חדרה עד גדרה