איך תדעו שהחשמלאי שהזמנתם מוסמך?

הבית כבר חכם ואתה?בית חכם במחיר מצחיק!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*אזור חדרה עד גדרה

חשמל הוא לא משחק ילדים, זה עניין של חיים ומוות, ולכן גם כאשר אתם מזמינים טכנאי חשוב לדעת מי הולך להיכנס אליכם הביתה ולגעת במערכת החשמל שלכם ומה ההסכמה וההכשרה המקצועית שלו. זאת אנחנו אומרים למרות שחשמלאי מוסמך רשאי לבצע את רוב עבודות החשמל הנדרשות בבתים פרטיים, אך הנה עובדה שאתם אולי לא יודעים: לא כל חשמלאי בעל תעודה הוא חשמלאי מוסמך.

איך אפשר להיות בטוחים? בלי מתח, בואו נתחיל!

 

סוגי רישיונות העיסוק בחשמל

המונח: חשמלאי מוסמך יכול להיות טיפה מבלבל. כשמדובר במקצוע "חשמלאים" המילה מוסמך היא אינה אינדיקציה לכך שהאדם עבר הסמכה כללית, היא מציינת את רמת ההסמכה שלו. יש סוגי רישיונות שונים של חשמלאים המעידים על הרמות השונות שלהם על פי סוג הלימודים שעברו וכמות הניסיון.
הרמה הנמוכה ביותר היא חשמלאי עוזר והגבוה ביותר היא חשמלאי מהנדס. חשמלאי מוסמך נמצא בדרגה השלישית בסולם הרמות.

 

מה הסמכויות שיש תחת אחריותו של חשמלאי מוסמך?

אתם בוודאי כבר הבנתם שככל שרמת הרישיון של החשמלאי גבוהה יותר כך הוא מורשה לבצע ולתכנן עבודות חשמל במתח גבוה יותר. חשמלאי מוסמך רשאי לבצע עבודות חשמל עד מתח של 80X3  אמפר כולל תלת פאזי. ברוב הבתים בישראל מתח החשמל נמוך מזה ולכן חשמלאי מוסמך בהחלט צריך להספיק. במבנים שבהם המתח גבוה יותר כמו במבנים ציבוריים, חשמלאי מוסמך יכול לבצע רק חלק מהעבודות וגם תחת פיקוח של חשמלאי ברמה המתאימה (על פי רמת המתח).

 

איך אפשר לדעת אם החשמלאי מוסמך?

לצערנו יש לא מעט מקרים שבהם הגיעו אנשי מקצוע "חאפרים" לבתים ועשו נזקים וסיכנו חיים של לקוחות תמימים שלא היה ברשותם הידע. חשמל הוא תחום שיכול להפוך מהר מאוד למסוכן ומסכן, לכן לפני שמזמינים חשמלאי אנחנו נבדוק את הדברים הבאים:

בקשו ממנו צילום של הרישיון שלו – התעודה שאתם אמורים לקבל לאחר הבקשה היא "רישיון לעסוק בביצוע עבודות חשמל" והיא צריכה לכלול את הנתונים הבאים: מספר תעודת זהות\ דרכון, תאריך הוצאה, שן מלא, מספר רישיון, סוג רישיון, היתרים והגבלות. שימו לב לתוקף, זה לא קוטג' שאפשר לאכול יום אחרי, זה אומר הרבה.

ערכו התאמה בין רמת הרישיון לעבודה שברצונם לבצע – לדוגמא, אם אתם רוצים לבצע בדיקת הארקה, חשמלאי מעשי לא יוכל לבצע ותצטרכו לפנות לחשמלאי מוסמך ומעלה. אם אתם לא יודעים מה רמת הרישיון שאתם צריכים לביצוע העבודה אם לא לבד, תוכלו לבדוק זאת בחוק החשמל.

האתר של משרד התמ"ת – אם משהו נראה לכם חשוד, או שסתם בא לכם להיות בטוחים, ובצדק, אתם יכולים לבדוק את הרישיון של החשמלאי לפי מספר הרישיון או תעודת הזהות באתר של משרד התמ"ת ובכך להיות בטוחים ורגועים יותר.

 

 

קרדיט תמונה: freepik

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים
Titmateg
Titmateg

TITMTEG בית חכם היא חברת טכנולוגיה מן השורה הראשונה, שמציעה לכם את כל מה שאפשר לחשוב עליו בתחום הבית החכם
החברה נחשבת לאחת החלוצות המובילות בתחום הבית החכם בישראל ובהיותה כזאת, יודעת להציע לכם מגוון פתרונות בית חכם, החל מפתרונות נקודתיים למערכות ספציפיות בבית וכלה בהפיכת הבית כולו לבית חכם על כל הרכיבים והמערכות המותקנים בו.

בחברת TITMTEG בית חכם תוכלו למצוא אנשי מקצוע, שחיים את התחום מבוקר עד ערב, יום אחרי יום, שמכירים את כל הטכנולוגיות הקיימות בשוק וגם את אלה שיצאו ממש היום, שיודעים להתאים לכל לקוח את הפתרונות המתאימים לו גם בכפוף לשיקולי תקציב וגם בכפוף לשיקולי יעילות ושנותנים לכם את כל זה עם הרגשה מובהקת שיש לכם עסק עם אנשי מקצוע אמינים,מסורים ואכפתיים שדואגים לכם.

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*אזור חדרה עד גדרה