Titmateg מציגה: חשמל חכם אלחוטי – המדריך

הבית כבר חכם ואתה?בית חכם במחיר מצחיק!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*אזור חדרה עד גדרה

מהו פתרון חשמל חכם אלחוטי? במה הוא נבדל מפתרונות קוויים? האם זה נכון שניתן להתקין פתרון בית חכם שהתקשורת שלו מבוססת למעשה על רשת החשמל הביתית דרך שקעי החשמל? מה זה שקע חכם? מהם היתרונות והחסרונות של מערכת כזאת מול מערכת אלחוטית? האם מערכת אלחוטית יוצרת קרינה מסוכנת במרחב הביתי? אם אתם מחפשים פתרון בית חכם לבית, חשוב שתכירו את כלל האפשרויות העומדות בפניכם ולפני שאתם רצים לחפור בתוך הקירות ולחווט את כל הבית מחדש, תבדקו את פתרון הבית החכם ואת ההתאמה שלו לכם, באמצעות פתרונות אלחוטיים שבמקרים רבים גם יכולים להפוך לפתרונות שילוו אתכם גם בעתיד ללא כל צורך במעבר לפתרונות קוויים. בשורות הבאות נדבר בדיוק על הפתרונות האלה של חשמל חכם אלחוטי ונסייע לכם להבין טוב יותר את התחום.

מערכת בית חכם אייקון דיגיטלי

מה זאת אומרת חשמל חכם אלחוטי?

חשמל חכם הוא למעשה ביטוי שמתייחס להפעלה חכמה של מכשירי החשמל בבית. החשמל עצמו הוא כמובן לא חכם יותר בבית חכם והוא פשוט זורם בתוך מעגל סגור או לא זורם בתוך מעגל פתוח, בדיוק כמו בכל מעגל חשמלי. חשמל חכם הוא למעשה ביטוי מקביל לבית חכם אלא שהיישום שלו יכול להתקיים לא רק בתוך בתים, אלא גם בתוך משרדים, מבני ציבור וכדומה ולכן נהוג לכנות את התחום כולו כתחום של חשמל חכם ולא רק בית חכם. אחד התנאים החשובים ביותר בפעולה של מערכת חשמל חכם הוא התקשורת בין כלל רכיבי המערכת. מערכת חשמל חכם מבוססת על כך שהמערכת מזהה מצב מסוים (שעה ביום, תאריך בחודש, פתיחה או סגירה של דלת, תנועה באזור מסוים של הבית, הדלקה או כיבוי של מכשיר חשמלי כלשהו וכן הלאה) ובהתאם לכך מבצעת פעולה כלשהי שהוגדרה לה מראש. כך למשל, המערכת יודעת לזהות פתיחת דלת של המרפסת, לבצע בדיקה האם ישנה תנועה במרפסת. אם יש תנועה כזאת המערכת תדליק אוטומטית את התאורה במרפסת ואם אין תנועה כזאת היא דווקא תכבה אותה מתוך הבנה שפתיחת דלת המרפסת הייתה לצורך חזרה מהמרפסת אל תוך הבית.

מערכת עם תקשורת חכמה

תהליך פשוט ובסיסי זה שתיארנו לעיל, מבוסס על תקשורת בין כמה וכמה רכיבים. הרכיב הראשון הוא גלאי דלת שמזהה את פתיחת הדלת. עם זיהוי פתיחת הדלת שולח הגלאי הודעה לרכזת הראשית על כך שהדלת נפתחה. בהתאם להודעה זו, שולחת הרכזת פקודה לגלאי התנועה במרפסת, לבחון האם ישנה תנועה במרפסת ובהתאם למידע שמחזיר לה גלאי התנועה, מחליטה הרכזת האם לכבות או להדליק את האור במרפסת. גם פעולה זו דורשת תקשורת בין הרכזת ובין הרכיב שאחראי על הדלקה וכיבוי האור במרפסת. זאת אומרת, גלאי דלת, גלאי תנועה, פקד אור ורכזת שליטה – ארבעה רכיבים שחייבים לתקשר ביניהם על מנת לייצר את הפונקציונליות של בית חכם.

תקשורת זו יכולה להתבצע דרך חוטי חשמל, דרך קווי תקשורת או דרך תקשורת אלחוטית. חשמל חכם אלחוטי הוא פתרון בית חכם המבוסס על תקשורת אלחוטית בין כלל הרכיבים ולרוב גם בין המערכת כולה ובין האינטרנט. במערכת זו אין כל צורך לחבר את הגלאים והרכיבים השונים לקווי תקשורת או לרשת החשמל, וכל התקשורת מתבצעת באמצעות מערכת ה-WiFi הביתית או באמצעות מערכת אלחוטית עצמאית של המערכת.

איך עובדת המערכת האלחוטית?

מערכת חשמל חכם אלחוטי עובדת באמצעות פרוטוקול תקשורת שחייב להיתמך על ידי כל אחד מהרכיבים שלה. במקרים רבים, נשענת המערכת על תקשורת WiFi ביתית ובכך משיגה גם תקשורת אלחוטית בין הרכיבים וגם תקשורת אינטרנט בין המערכת ובין טלפונים חכמים, מחשבים, אחסון ענן, שירותי מוקד ובקרה חיצוניים דרך האינטרנט וכן הלאה. יחד עם זאת, ישנם פתרונות חשמל חכם אלחוטי המבוססים על מערכת אלחוטית עצמאית כמו למשל מערכת בית חכם של שיאומי המבוססת על פרוטוקול תקשורת ZigBee.

ככלל, מערכת בית חכם המבוססת על תקשורת אלחוטית פועלת על בסיס העיקרון של תקשורת בזמן אמת. זאת אומרת, שהמערכת אינה מייצרת תעבורת רשת אלחוטית כל עוד אין שינויים במרחב הדורשים את פעולת המערכת. לצורך דוגמא, תקשורת בין גלאי הדלת ובין הרכזת תתקיים אך ורק כאשר הדלת תיפתח או תיסגר וכל עוד אין שינוי במצב הדלת, לא מבוצעת כל תקשורת בין הגלאי ובין הרכזת. עובדה זו היא חשובה מאוד לכל מי שחושש מקרינה אלחוטית גבוהה במרחב הביתי. קרינה כזאת לא קיימת מכיוון שהמערכת אינה מבוססת על תקשורת קבועה בין הרכיבים אלא על תקשורת לפי דרישה בלבד. במערכות מסוימות יכולה המערכת לשלוח פקודות בקרה מעת לעת, אך מדובר במספר מועט של פקודות קצרות מאוד שאין להן כל השפעה על רמת הקרינה האלחוטית בבית.

מתי נכון להשתמש בחשמל חכם אלחוטי?

ככלל, מערכת חשמל חכם אלחוטי היא המערכת הפשוטה ביותר לשימוש ולהתקנה ולכן נחשבות למערכות הטובות ביותר לכל מי שעושה את הצעדים הראשונים שלו בתחום הבית החכם. מערכות אלה אינן דורשות הטמעה של חיווט וקווי תקשורת בתוך הקירות ולכן מתאימות לכל מי שרוצה להתקין מערכת בית חכם בבית קיים. אפשרות נוספת שאינה דורשת עבודות הטמעה מורכבות היא שימוש ברשת החשמל הביתית כרשת התקשורת של מערכת הבית החכם. מודל זה מבוסס על תקשורת בין הרכיבים באמצעות רשת החשמל הביתית על גבי תדר נמוך. יחד עם זאת, מודל זה עדיין מחייב חיבור של כלל הרכיבים לרשת החשמל וזה עדיין אומר פרישה של חוטי חשמל בין הגלאים והחיישנים השונים אל שקע החשמל הקרוב. אם אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בתחום הבית החכם, מערכת חשמל חכם אלחוטי היא הפתרון המתאים לכם ביותר. בהמשך תוכלו לבחון פתרונות מורכבים וקבועים יותר.

חשמל חכם אלחוטי חשמל חכם אלחוטי או קווי נותן לנו שליטה על כל מה שמחובר למערכת החשמל בבית, כגון מנורות, מכונת הכביסה ואפילו השקעים ומשפר משמעותית את איכות החיים בבית.

חשמל חכם אלחוטי או קווי – מה עדיף?

מערכות החשמל החכם מגיעות בשתי צורות עיקריות: קווית ואלחוטית, כאשר לכל מערכת היתרונות והחסרונות שלה. ראוי לציין כי במרבית הבתים החכמים כיום מעדיפים הקבלנים והאדריכלים לבנות מערכת אלחוטית ולא קווית, בשל הקידמה הטכנולוגית של המערכת והיתרונות שלה. במאמר הבא נפרט כמה מהחסרונות והיתרונות של כל מערכת, לשיקולכם.

חשמל חכם אלחוטי – התקנה

 התקנה של חשמל חכם קווי בבית אמנם דורשת לוח חשמל גדול שיכיל את כל חוטי החשמל המחוברים אליו מכל נקודות החשמל בבית, אולם היא מאפשרת תקשורת שאינה תלויה במרחק ולכן יציבה יותר.

כמובן שנדרש תכנון מוקדם כדי לוודא שכל התשתיות מוכנות ונמצאות במקום הדרוש.

חשמל חכם אלחוטי, לעומת זאת, אינו דורש הקמת תשתיות והנחת כבלי חשמל, אלא הוא משתמש בתשתיות שכבר קיימות ובלוח החשמל הקיים, ללא צורך בשבירה של קירות כך שההתקנה מהירה יותר

חשמל חכם אלחוטי – אופן השליטה

במערכות חשמל אלחוטי, השליטה על מערכות החשמל השונות בבית מתבצעת באמצעות מודולים חכמים שמותקנים מאחורי המפסקים הקיימים בבית ומקבלים את ההוראות שלכם מהמערכת שמותקנת בארון החשמל. מערכת החשמל הקווי כולה תלויה בבקר ראשי שמקבל את ההוראות מהמפסקים בבית ומבצע את הפעולה הדרושה, כך שתקלה בבקר עלולה להשבית את כל הבית.

חשמל חכם אלחוטי – פתרון תקלות

במערכת חשמל קווי, העובדה שכל קווי החשמל של המערכת מחוברים ללוח חשמל אחד מקשה על מציאת החוט או החוטים היוצרים את התקלה ומחייבת הזמנה של מתקין המערכת. בחשמל אלחוטי, לעומת זאת, כאשר לוחצים על המתג הוא קודם כל מבצע את הפעולה ורק לאחר מכן מעביר מידע לבקר הראשי, כך שבמקרה של תקלה המערכת ממשיכה לעבוד או שניתן לתקן את התקלה באופן עצמאי.

חשמל חכם אלחוטי – למי זה מתאים

מאחר ואין צורך בהקמת תשתיות מיוחדות למערכות אלחוטיות, הרי שהן מתאימות לכל מי שמעוניין לשדרג את הבית ולהפוך אותו לבית חכם. זאת, בניגוד למערכות החשמל הקווי שבגלל הצורך בהקמת תשתיות, מתאימות רק לבניינים חדשים. לאחרונה גם משרדים ועסקים החלו להבין את היתרונות שבהתקנת מערכות אלחוטיות של חשמל חכם כדי לשדרג את המשרד, לנהל אותו בצורה מרוכזת ולחסוך הוצאות חשמל וכוח אדם.

חשמל חכם אלחוטי – מחיר

מערכות חשמל קווי נחשבות לאמינות ויציבות, אבל הן יקרות בגלל הצורך בהקמת תשתיות, בהוספת חוטי חשמל ובבניית לוח חשמל גדול מהרגיל. מערכות חשמל אלחוטי, לעומתן, הן זולות מאחר וכל מה שנדרש הוא מספר מודולים חכמים שניתן לרכוש במחיר שווה לכל כיס ואין צורך לבצע שינויים בלוח החשמל הקיים.

מערכת בית חכם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים
Titmateg
Titmateg

TITMTEG בית חכם היא חברת טכנולוגיה מן השורה הראשונה, שמציעה לכם את כל מה שאפשר לחשוב עליו בתחום הבית החכם
החברה נחשבת לאחת החלוצות המובילות בתחום הבית החכם בישראל ובהיותה כזאת, יודעת להציע לכם מגוון פתרונות בית חכם, החל מפתרונות נקודתיים למערכות ספציפיות בבית וכלה בהפיכת הבית כולו לבית חכם על כל הרכיבים והמערכות המותקנים בו.

בחברת TITMTEG בית חכם תוכלו למצוא אנשי מקצוע, שחיים את התחום מבוקר עד ערב, יום אחרי יום, שמכירים את כל הטכנולוגיות הקיימות בשוק וגם את אלה שיצאו ממש היום, שיודעים להתאים לכל לקוח את הפתרונות המתאימים לו גם בכפוף לשיקולי תקציב וגם בכפוף לשיקולי יעילות ושנותנים לכם את כל זה עם הרגשה מובהקת שיש לכם עסק עם אנשי מקצוע אמינים,מסורים ואכפתיים שדואגים לכם.

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*אזור חדרה עד גדרה