מערכת חשמל חכם: איך זה פועל ואיך להתחיל לתכנן?

הבית כבר חכם ואתה?בית חכם במחיר מצחיק!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*אזור חדרה עד גדרה

מערכת חשמל חכםמה זה חשמל חכם? איזה סוגים של מערכת חשמל חכם קיימים? מה ההבדל בין מערכות אלחוטיות ובין מערכות קוויות? האם זה נכון שניתן להתקין מערכת המבוססת על תעבורת תקשורת על גבי רשת החשמל הביתית? מהם היתרונות והחסרונות של כל שיטה? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מה זה חשמל חכם?

חשמל חכם הוא למעשה ביטוי המשקף את העיקרון של בית חכם. על פי עקרון זה אנו עושים שימוש חכם בתעבורת החשמל בבית, על אף שהחשמל עצמו הוא לא חכם יותר או פחות מכל מקרה אחר. מערכת חשמל חכם מיועדת לאפשר לנו להפעיל רכיבי ומוצרי חשמל שונים בבית בצורה אוטומטית או על פי הגדרות שהגדרנו להם מראש. כך למשל, אנו יכולים להגדיר במסגרת מערכת חשמל חכם, שכל פעם שהמערכת תזהה חוסר תנועה בבית בשעות מסוימות, היא תכבה את כל האורות והמזגנים בבית ובשעות אחרות תשאיר את המזגנים אך לא את האורות. אנו יכולים להגדיר למערכת שעם זיהוי של כניסה לבית, היא תדליק את האורות בסלון, במבוא לבית, בפינת האוכל ובמטבח ואולי גם תפעיל את המחשב, המזגן, הטלוויזיה ומערכת הסטריאו. נוכל גם להגדיר למערכת שעות קבועות של הפעלה וכיבוי של מזגנים ותנורים, של תאורה, של דוד החשמל ושל כל רכיב או מוצר חשמלי אחר שמחובר למערכת.

בתים חכמים

איך פועלת מערכת בית חכם?

המרכיב המרכזי בכל מערכת בית חכם הוא מרכיב התקשורת. בכל מערכת בית חכם ישנם מספר רכיבים המפוזרים ברחבי הבית ואחראים על זיהוי שינויים במרחב ועל הפעלה וכיבוי של זרם חשמל. כך למשל, גלאי דלת המזהה פתיחה או סגירה של הדלת, חיישן תנועה המזהה תנועה או אי תנועה באזור מסוים בבית, בקר חשמלי שאחראי על הפעלת הזרם החשמלי והפסקתו בשקע מסוים וכן הלאה. כל אחד מן הרכיבים הללו חייב לפעול על פי תכנית מרכזית שהוגדרה במוח המרכזי של המערכת, שבתורה אמורה לפזר פקודות בחזרה לכל אחד מן הרכיבים. בכדי לאפשר את הפעילות הזאת מתבססת המערכת על תווך של תקשורת בין כלל הרכיבים. תווך תקשורת זה הוא הגורם המבדל מספר אחת כיום, בין הסוגים השונים של מערכות בית חכם ואלו הם סוגי התקשורת הקיימים:'

תקשורת במערכת בית חכם

תקשורת אלחוטית

בכל אחד מהרכיבים (גלאים, חיישנים, בקרים ורכזת) מורכב רכיב של תקשורת אלחוטית באמצעותו מתקשר הרכיב עם רכיבים אחרים ועם הרכזת. תקשורת זו יכולה להתבצע דרך מערכת ה-WiFi הביתית או באמצעות מערכת אלחוטית עצמאית. מודל זה לא מצריך חיבור של הרכיבים השונים לרשת החשמל הביתית והוא אינו מצריך חיווט של קווי תקשורת בכל רחבי הבית.

תקשורת חשמל

כל אחד מן הרכיבים מחובר לרשת החשמל הביתית (ישירות לחוטי חשמל או דרך שקע חשמל בבית חכם). התקשורת בין הרכיבים ובין הרכזת מתבצעת דרך רשת החשמל הביתית על גבי תדר נמוך. זאת אומרת, שרשת החשמל הביתית נועדה לא רק לספק לכל רכיב את חשמל ההפעלה שלו אלא גם לתקשורת בין הרכיבים השונים.

קווי תקשורת ייעודיים

חיווט של מערכת חשמל חכם בצורה ייעודית עם פרישת קווי תקשורת פיזיים בין כלל הרכיבים ובין הרכזת. מודל זה מחייב פרישת קווי תקשורת ולכן אפשרי ונכון אך ורק במסגרת בניית בית חדש או במסגרת שיפוץ יסודי של בית קיים. מודל זה הוא האמין ביותר, המקצועי ביותר והבטוח ביותר אם כי הוא דורש תכנון מראש והוא כרוך בעלויות גבוהות יותר ובעבודה לא מעטה.
ראו גם: מערכת בית חכם מחיר

מערכות חשמל חכם לבית

אם אתם רוצים להתקין מערכת חשמל חכם בבית שלכם, תוכלו לעשות זאת בכמה דרכים:

קיטים מובנים

קיטים מובנים מסופקים כיום על ידי מותגים גדולים כמו בזק או שיאומי. המדובר על קיטים שכוללים רכזת ומספר חיישנים (תנועה, דלת, חלון, הצפה וכן הלאה). קיטים אלה מבוססים על תקשורת אלחוטית באופן שמאפשר הצבה של החיישנים ושל הרכזת ותחילת הפעלה מיידית באמצעות רשת ה-WiFi הביתית או באמצעות רשת אלחוטית עצמאית של המערכת. מערכות אלה ניתנות להפעלה ושליטה דרך אפליקציה ייעודית אותה ניתן להוריד מחנויות האפליקציות של גוגל ואפל.
ראו גם: בית חכם שיאומי

בקרים אלחוטיים עם שליטה גנרית

כיום תוכלו למצוא בקרי שליטה Stand Alone קרי בקר שאתם יכולים לחבר לשקע החשמל בבית ללא תלות ברכיב נוסף. בקרים אלה יודעים להפעיל את זרם החשמל או להפסיק אותו והשליטה בהם מתבצעת באמצעות תוכנות/ אפליקציות גנריות כמו זו של גוגל Home.

טלפון מחובר לבית חכם

מערכת בית חכם מלאה

מערכת זו מבוססת על בקרי בית חכם ועל רכזת ייעודית או על מחשב ביתי פשוט שעליו מותקנת תוכנת בית חכם. במודל זה אתם למעשה בונים בעצמכם את מערכת הבית החכם שלכם עם הרכיבים המועדפים עליכם ובהיקף הפונקציונלי המתאים לכם. מערכת כזאת יכולה להתבסס על תקשורת ברשת החשמל הביתית או על תקשורת אלחוטית, אך לרוב, ערוץ זה נועד ליצירת מערכת חשמל חכם מקצועית המבוססת על חיווט תקשורת פיזי וייעודי.

איך מתחילים לתכנן בית חכם?

אם חקרתם והתעמקתם בתחום הבית החכם ואתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים ומוכנים גם להשקיע את הכסף והמאמץ הנדרש לשם כך, אתם יכולים לקפוץ היישר למערכות המקצועיות עם חיווט פיזי ביתי. לעומת זאת, אם אתם לא ממש מבינים בתחום אבל רוצים להתנסות בחוויה של בית חכם, הדרך הנכונה ביותר עבורכם היא לעשות את הצעד הראשון באמצעות קיט מובנה המבוסס על תקשורת חשמל חכם אלחוטית. קיט כזה יאפשר לכם לחוות פונקציונליות כמעט מלאה של בית חכם בעלויות נמוכות מאוד וללא צורך בהתקנה מורכבת. בהמשך הדרך תוכלו להחליט על הרחבת הפונקציונליות או על מעבר למערכת מקצועית מובנית עם חיווט פיזי.

מערכת בית חכם מתאימה להתקנה בכל בית, חדש או ישן, ויכולה להפוך את הבית שלכם לנוח ומפנק כמו שתמיד חלמתם.

מערכת בית חכם – מה יוצא לי מזה?

מערכת בית חכם היא מערכת תקשורת אוטומטית שמאפשרת שליטה בכל מכשירי החשמל והטכנולוגיה בבית בצורה פשוטה, כשאנחנו נמצאים בבית או מחוצה לו. שלושת התפקידים העיקריים של המערכת הם לתת תחושת בטחון, נוחות ולאפשר בקרה על הבית בקלות. מה נדרש כדי שהמערכת תעמוד בשלושת התפקידים הללו ? המשיכו לקרוא.

מערכת בית חכם – הרגשת בטחון

כדי שתרגישו בטוחים בבית שלכם, מומלץ שהמערכת תהיה מחוברת לכל מערכות האזעקה וההתרעה בבית ובחוץ, כגון מערכת האזעקה הראשית, מערכות טלוויזיה במעגל סגור או מערכת גילוי אש. קישור מערכת הבית לכל המערכות הללו מאפשרת לכם להיות מעודכנים באופן שוטף על כל מה שנעשה בבית, גם כשאתם בחוץ, כדי שתוכלו להיות מוכנים למקרים של הצפת מים, לדוגמא.

מערכת בית חכם – הרגשת שליטה

את המערכת ניתן לתכנת על פי הצרכים והדרישות שלכם, על פי אורח החיים שלכם וההתנהלות של כל בני המשפחה בבית. המערכת מאפשרת לתפעל את הבית בצורה חסכונית ומבוקרת כך שכאשר יורד גשם, לדוגמא, מערכת ההשקייה לא מופעלת. השליטה והבקרה הופכות את הבית לחסכוני בחשמל ובמים וידידותי לסביבה.

הרגשת נוחות

השליטה שמאפשרת המערכת בכל המכשירים בבית נעשית באמצעות שלט אחד, או אפילו באמצעות הטלפון הנייד, המחשב או הטאבלט. הנוחות שמעניק סוג כזה של שליטה היא ברורה כי אין צורך להשתמש בשלט אחד כדי להדליק את הטלוויזיה ובשלט אחר כדי להדליק את המזגן ואפילו אין צורך לקום כדי לכבות את האורות. עם מערכת כזו, לא עולה יותר השאלה אם כיביתם את דוד המים או את המחשב בבית לפני שיצאתם.

על מה לשים את הדגש בבחירת המערכת

מערכת בית חכם

מאחר ולוח הפיקוד הוא לב המערכת של המנהלת את הבית החכם, מומלץ לרכוש לוח שהוא ידידותי למשתמש, במיוחד כאשר יש ילדים או אנשים מבוגרים בבית.

בנוסף, כדאי לוודא שהמערכת גמישה ופתוחה לעדכונים, כדי שלא תצטרכו להחליף מערכת בכל פעם שיוצאים עדכונים חדשים לשוק וכדי שלא תהיו תלויים בספק אחד לביצוע תיקונים ועדכונים.

והכי חשוב, התקינו מערכת שמאפשרת לכם לעקוף אותה במידה של תקלה או הפסקת חשמל.

 

יתרונות המערכת

מלבד היתרון של חסכון בחשמל ושמירה על הסביבה, יש למערכת יתרונות נוספים כגון התקנה קלה ופשוטה ואפשרות התאמה אישית לכל משתמש.

בנוסף, רוב המערכות הן מודולריות כך שניתן להתחיל בהתקנה חלקית של מודולים ועם הזמן להרחיב את ההתקנה גם לנקודות נוספות בבית, מה שמתאים את עלויות ההתקנה לתקציב שלכם.

מערכת הבית החכם יכולה לשנות, להקל ולשפר משמעותית את חייהם של בעלי מוגבלויות ומבוגרים.

חשמל חכם יכול לשדרג את הבית בצורה משמעותית וכתוצאה מכך את איכות החיים שלכם, להקל עליכם בביצוע פעולות יומיומיות ולעזור לכם לחסוך בהוצאות החשמל שלכם, במיוחד לאור העלייה המתמשכת במחירי החשמל.   כול לשדרג המערכת

לכםם ומהאחרות,  את הפעולה שביקשתם. ת מהמכשיר הנייד שלכם ולהעביר אותן על גב את המערכת. ל ידי כיוון מחדש ושינוי

חשמל חכם – מהו חשמל חכם ולמה הוא משמש?

חשמל חכם הוא שם כללי לרשת של בקרי חשמל חכמים שמתוכנתים כדי לבצע פעולות הדלקה וכיבוי של מוצרים חשמליים בבית, כגון תריסים חשמליים, חימום רצפתי, מכונת כביסה ומדיח ועוד.

בניגוד למערכת החשמל הרגילה שבה נעשה שימוש במפסקים פשוטים שמותקנים בבית בקרבת מקום למוצר החשמלי, במערכת חשמל חכם החשמל מחובר לבקרים שנמצאים בארון החשמל ומועבר מהם אל המוצר החשמלי.

כאמור, חשמל חכם הוא מערכת שעובדת באמצעות בקרים ונועד להפעיל את המוצרים החשמליים בבית בצורה חכמה על ידי שליטה מרחוק או תרחישים מתוכננים מראש.

בית חכם, לעומת זאת, הוא בית שבו נעשה שימוש בחשמל החכם באופן שכל המערכות בבית 'מדברות' אחת עם השנייה באמצעות מערכת מרכזית שמקבלת את הפקודות ומעבירה אותם לבקרים החכמים. כלומר, החשמל החכם הוא התשתית והבית החכם הוא המשתמש.

חשמל חכם – מערכת קווית

מערכת החשמל הקווית היא המורכבת והיקרה ביותר מבין שלושת מערכות החשמל החכם הקיימות. המערכת דורשת תכנון מוקדם והקמת תשתית בכל נקודה שאליה היא אמורה להתחבר וכל החוטים צריכים להיות מחוברים ללוח בקרה אחד. המערכת אמינה, אבל חסרונה בכך שנדרש מקום להקמת לוח בקרה שיכיל את כל החוטים ובנוסף, תיקון תקלה עלול להיות מורכב כאשר צריך לחפש חוט אחד בתוך כל החוטים שמרכיבים את המערכת. זוהי למעשה מערכת שמתבססת על גלי רדיו או על הרשת האלחוטית הקיימת בבית, כאשר לצורך התקנת המערכת, מוחלפים המתגים הקיימים בבית למתגים חכמים, אלחוטיים שקולטים את גלי הרדיו או את אותו הרשת האלחוטית שלכם. זוהי אמנם מערכת זולה יותר מהמערכת הקווית ועם רמת קרינה נמוכה יחסית, אבל יכולות להיות בעיות של קליטה ואיטיות בתגובה של המערכת בגלל התדר הנמוך של הרשת.

מערכת אלחוטית באמצעות חשמל חכם

זוהי למעשה המערכת העיקרית שמשמשת את הבתים החכמים והיא אינה דורשת הקמה של תשתיות מיוחדות או שיפוצים, כך שהיא זולה משמעותית מהאחרות ואפשר להתקין אותה גם בבית קיים. על מנת ליצור מערכת כזו בבית שלכם, כל מה שנדרש הוא להתקין מודולים חכמים מאחורי המפסקים הקיימים בבית, לקשר אותם למרכז המערכת בארון החשמל שיודעת לקבל פקודות מהמכשיר הסלולרי או המחשב שלכם ולהעביר אותן למודולים החכמים שמבצעים את הפעולה שביקשתם.

על מה שולטת המערכת האלחוטית

מערכת החשמל החכם למעשה משמשת כמערכת לשליטה מרכזית ובקרה על כל מערכות החשמל והמוצרים החשמליים בבית. ניתן לתכנן אותה כך שתשלוט הן על מוצרים חשמליים בתוך הבית, כגון שקעים, תאורה, דוד המים, התריסים החשמליים, הטלוויזיה והמחשב ומכשיר האזעקה, כמו גם על מערכות חשמליות מחוץ לבית כמו ברזי ההשקיה בחצר או שער הכניסה לחנייה.

חשמל חכם – תכנות מראש

מערכת החשמל החכם האלחוטית מאפשרת תכנות של מערכות החשמל בבית להגיב למצבים שונים כגון יציאה מהבית או הגעה אליו, מצבי שינה והתעוררות וכדומה. לדוגמא, אפשר לתכנת את המערכת לכבות את האורות ולהפעיל את מערכת האזעקה כשאתם יוצאים מהבית, או לחילופין לפתוח את התריסים החשמליים בשעה מסוימת בבוקר שבה אתם מתעוררים. המערכת יכולה לשמש גם כשעון שבת, לכיבוי והדלקת האורות עם זריחת ושקיעת השמש.

 חשמל חכם – מתאים גם לשבת

המערכת יכולה לשמש גם כשעון שבת, לכיבוי והדלקת האורות עם זריחת ושקיעת השמש. היתרון של החשמל החכם כשעון שבת הוא שהוא מאפשר לשלוט בכל מכשיר חשמל או נקודת חשמל בנפרד, כך שניתן לתכנת בנפרד את האורות בבית, את התריסים ואת המזגנים בבית כך שאין צורך בהפעלה ידנית.

חשמל חכם – שליטה מרחוק 

מערכת החשמל החכם מאפשרת לכם לשלוט על מכשירי החשמל שלכם מרחוק, גם כשאתם מחוץ לבית, באמצעות הסלולרי שלכם, הטאבלט או המחשב הנייד. זהו שדרוג משמעותי באיכות החיים, כאשר ניתן להפעיל את דוד המים בדרך מהעבודה או אפילו את מכשיר המים החמים שלכם, כדי שיהיו לכם מים חמים כשאתם מגיעים הביתה, למקלחת או לקפה. השליטה במכשירי החשמל, כמו גם התכנות מראש, מסייע בחסכון משמעותי בחשבון החשמל שלכם.

חשמל חכם

חשמל חכם – לא רק שימושי, גם מעוצב

הוספה של אביזרי מערכת החשמל החכם לבית היא לא רק שימושית אלא גם מוסיפה יופי. כאשר אתם מתקינים מערכת חשמל חכם, אתם למעשה מחליפים את המפסקים והמתגים הישנים בבית שאולי כבר התבלו והתיישנו, במתגים ואביזרים מעוצבים שמוסיפים נקודות אור לבית.

מאחר והמתגים מגיעים בעיצובים שונים ומגוון של צבעים ומאחר והמחיר של האביזרים הללו הוא זול יחסית, אתם יכולים להוסיף כמה מתגים שרק תרצו ולשלב אותם בעיצוב הבית.

מה זה חשמל חכם ואיך זה קשור לנושא של בית חכם? מהם האמצעים שמשמשים אותנו בכדי להפוך את החשמל "הטיפש" בבית לחשמל חכם? מה המשמעות של חשמל חכם ואיך הוא יכול לשנות לחלוטין את אורח החיים שלנו בבית ולהפוך אותו לנוח, מפנק ואפילו חסכוני יותר? האם נכון לשלב חשמל חכם באופן עצמאי בשיטת עשה זאת בעצמך? מיהן החברות שמציעות שירות של המרת בית רגיל לבית חכם? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מה זה חשמל חכם?

חשמל חכם הוא ביטוי שבו נעשה שימוש בכדי לתאר לא את החשמל, אלא את השימוש בו. ככלל, חשמל הוא דבר מאוד "טיפש". כאשר אנו סוגרים מעגל, עובר הזרם החשמלי ומפעיל את צרכני החשמל המחוברים למעגל (מנורה, טלוויזיה, מקרר, מזגן או כל פריט חשמלי אחר). כאשר אנו פותחים את המעגל, מפסיק הזרם החשמלי לזרום. החשמל היא בעצם הפרקטיקה של ניצול התפקוד הפשוט והבסיסי הזה בכדי ליצור מרחב שפועל בצורה אוטומטית, מתוכננת ומחושבת מראש שמעניקה לנו נוחות גבוהה יותר בביתנו ואורח חיים מפנק ואפילו יעיל יותר. כך למשל, במערכת בית חכם תוכלו להתקין חיישן תנועה או נפח ולהגדיר אותו כך שאם הוא מזהה חוסר תנועה במשך זמן מסוים, הוא מכבה מזגן, אורות וטלוויזיה באופן אוטומטי. לחילופין, כאשר החיישן מזהה תנועה לפתע, הוא מדליק את האורות ובהתאם לשעה ביום יכול לעשות פעולות נוספות כמו גם להדליק מזגן, להדליק טלוויזיה וכן הלאה, הכל בצורה אוטומטית ומוגדרת מראש.

איך יוצרים את המנגנון החכם הזה לניצול החשמל הטיפש?

ובכן, לצורך יצירת סביבה ביתית או אפילו עסקית בעלת חשמל חכם, יש צורך במספר מרכיבים הכוללים יחידת מחשוב (ייעודית או אפילו מחשב ביתי פשוט), תוכנה ייעודית לבית חכם ובקרים. הבקרים הם למעשה הרכיבים שאותם מחברים אל לוח החשמל על מנת לשלוט בהפעלה וכיבוי החשמל בצורה אוטומטית על פי פקודות שנשלחות אליהם מהמחשב, שבתורו שולח את אותן פקודות על פי ההוראות שהזנו לתוכנה שמותקנת עליו. זוהי למעשה שרשרת השליטה בחשמל חכם וכשמבינים את זה, מבינים שמדובר במערכת פשוטה מאוד שיודעת לחולל פלאים באורח חיינו.

האם כדאי להתעסק עם חשמל חכם באופן עצמאי?

חשמל חכם ניתן ליישום בכל בית וכיום ישנם שלל אמצעים המאפשרים לנו לבצע את הכל בצורה עצמאית לחלוטין בשיטת עשה זאת בעצמך. תוכלו לקנות בקרים שמתחברים לשקע החשמל ודרכו שולטים במכשיר המחובר אליו. בקרים אלה יכולים להיות מחוברים בצורה אלחוטית אל המחשב המרכזי ואפילו אל הטלפון שלכם, כך שלא תצטרכו לפרוש כבלים, לא תצטרכו לקנות מחשב ייעודי ואפילו לא תצטרכו להתקין תוכנה מיוחדת פרט לאפליקציה שאפשר להוריד לטלפון הנייד. יחד עם זאת, אם אתם לא רוצים להציף את הבית שלכם בגלי אלחוט, יהיה זה נכון יותר להזמין איש מקצוע שיפרוש בביתכם מערכת חשמל חכם מתקדמת שגם יודעת להציע לכם פונקציונליות רבה ומגוונת יותר וגם פועלת בצורה אמינה יותר ללא תקלות. לחילופין, תוכלו לעשות את הדברים לגמרי בעצמכם אם כי מומלץ ללמוד היטב את התחום על מנת להבין את כל מגוון האפשרויות העומדות בפניכם וכיצד ליישם אותן וכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מוסמכים למשימות נקודתיות, ובמיוחד חשמלאי מוסמך להתקנת הבקרים בלוח החשמל.

כמה עולה שילוב חשמל חכם בבית?

עלות שילוב החשמל בבית או במשרד יכולה להשתנות מאוד בהתאם למספר המכשירים המחוברים למערכת החכמה, למורכבות הפונקציונלית של השליטה בהם, לאופן הפרישה (קווית או אלחוטית) ולהסתייעות באנשי מקצוע. אם אתם מחפשים להתנסות בחוויה בצורה מאוד ראשונית, תוכלו להזמין מספר בקרים ייעודיים לבתי מנורה ולשקעים חשמליים ולשלוט בהם באמצעות אפליקציה. מודל זה לא יעלה לכם יותר מכמה עשרות או מאות שקלים. אם תרצו להפוך את הבית שלכם לבית חכם ולהטמיע את המערכת בצורה נסתרת בתוך הקירות וגם להבטיח רמה גבוהה של תפקוד הן במובן הפונקציונלי והן במובני הטכני, זה יכול לעלות לכם יותר ולהגיע לרמה של אלפי שקלים. בניתוב החשמל החכם ישירות לשקעים השונים בבית, העלויות יכולות להגיע גם לטווח של עשרות אלפי שקלים בהתאם למספר השקעים, לצורך בפרישת חיווט ברחבי הבית וכן הלאה.

מי מציע כיום את שירות ההמרה לבית חכם?

שירותי בית חכם מוצעים כיום על ידי מגוון חברות, ביניהן חברות קטנות ופרטיות לצד חברות גדולות, לרוב חברות תקשורת. כך למשל, גם בזק מציעה כיום שירות בית חכם תוך שימוש בשלל אמצעים שמספקת בזק בעצמה. את השירות תוכלו להזמין ממש כפי שאתם מזמינים חיבור לאינטרנט ולשלם עליו תשלום חודשי. לחילופין, תוכלו להזמין חברה שתתקין לכם את כל המערכות הנדרשות ותשאיר את המחשב המרכזי בשליטתכם, כך שמעבר לעלויות הראשוניות של הקמת המערכת של חשמל, לא תצטרכו לממן עוד דבר על בסיס קבוע.

האם מדובר רק בנוחות ופינוק?

ובכן, מערכת חשמל חכם יכולה מאוד לשדרג את איכות החיים שלכם בבית או במשרד, אבל היא גם יכולה לפעול לטובתכם בחסכון בחשמל ואולי אפילו להפוך את סביבת המגורים שלכם לבטוחה יותר. כך למשל, תוכלו להגדיר כיבוי של מזגן או תנור חימום באופן אוטומטי בשעה מסוימת של הלילה או כאשר לא מזוהה תנועה בבית. אם שכחתם את המזגן והטלוויזיה דולקים בבית ויצאתם לעבודה, מערכת החשמל החכם תכבה אותם עבורכם באופן אוטומטי. אז בסך הכל התשובה היא שחשמל חכם בהחלט נועד להעניק לנו חוויה של נוחות ופינוק בניהול מערכות החשמל בבית, אבל הוא בהחלט יכול גם לתרום לחסכון ממשי בחשבון החשמל ולא פחות מכך גם לתרום לרמת הבטיחות בבית.

רובנו מבינים כיצד המערכת של בית חכם עובדת בפועל, כלומר מה אנחנו מרוויחים מזה בפעילות היומיומית והשוטפת שלנו בבית ומחוצה לו בין אם זה שליטה מרחוק של מרבית מוצרי החשמל בבית הפועלים במתח נמוך כמו מערכת האזעקה ומצלמות האבטחה, התריסים החשמליים אותם אנו יכולים לסגור ולפתוח על פי תרחישים המוגדרים מראש, אם זה שליטה בטלוויזיות ובמערכות השמע השונות ובין אם הדלקה או כיבוי של הדוד החשמלי. מה שלא כולנו יודעים ומבינים עד הסוף הוא איך בעצם זה עובד בפועל.

אז איך זה בעצם עובד חשמל חכם לבית?

אם נסתכל במבט חטוף על ארון החשמל, נגלה שני לוחות. הלוח הראשון הוא הלוח שכולנו מכירים עם המתגים הרגילים, כלומר הלוח הישן שלנו והלוח השני הוא לוח חשמל חכם לבית. באותו לוח יושבים הבקרים ולמעשה כל המתגים שאנו מכירים עד לנקודה שבה החלפנו את הבית הרגיל לבית חכם מתבטלים לחלוטין והשליטה במכל מכשירי החשמל השונים בבית מתבצעת דרך פאנלים המותקנים על גבי הקירות העובדים בתקשורת אל מול הבקרים.  הבקרים הם אלה שאחראים על ההדלקה והכיבוי של כל מכשיר חשמלי שהגדרנו מראש במערכת הבית החכם שלנו והכל נעשה דרך חיבור לרשת האינטרנט הביתית שלנו.

על אילו מוצרים אנו יכולים להשיג שליטה דרך הבקרים?

  • מצלמות אבטחה
  • מערכת אזעקה
  • תריסים חשמליים
  • דוד חשמלי
  • מערכת שמע וקולנוע ביתית
  • טלוויזיות
  • תאורה בכל החללים בבית

כלומר, במקום שההדלקה תתבצע דרך הקיר כמו שהיינו רגילים, היא נעשית דרך הבקר בצורה ידנית כאשר המטרה היא כמובן לשלוט במכשירים החשמליים השונים דרך הסמרטפון או הטאבלט שלנו. את החלוקה של מכשירי החשמל מבצעים לפי אזורים וערוצים, כך שבעצם אנו מקבלים סדר מסוים ויודעים בדיוק באיזה אזור ניתן לשלוט במכשירי חשמל ספציפיים.

דוגמאות לתרחישים בעזרת הבית החכם

אז מה זה בעצם נותן לנו אתם שואלים, למה כדאי להחליף את מערכת החשמל הביתית הרגילה במערכת חשמל חכם ?. ובכן… נניח שאתם יוצאים מהבית לחופשה ארוכה.

יש לכם אזעקה ומצלמות אבטחה. מערכת חשמלית של בית חכם תאפשר לכם לצאת מהבית ובלחיצת כפתור על ידי הגדרה של תרחיש יציאה תוכלו לסגור בבת אחת את כל התריסים החשמליים, את הגראז‘ של המכונית, את כל התאורה בבית, להפעיל את האזעקה למצב דלוק ואת מצלמות האבטחה למצב של הקלטה. זו רק דוגמא אחת מיני רבות ולמעשה יש עוד המון תרחישים שאתם יכולים ליצור בהתאם לאורח החיים ולצרכים שלכם ושל בני הבית.

למעשה, ניתן לשדרג את הבית שלכם לבית חכם בהדרגה ובכל פעם לצרף בקר נוסף, כלומר לא חייבים לעשות את כל התהליך בבת אחת. בנוסף, חשוב לציין שאין צורך לשנות את כל התשתית של החשמל בבית ופשוט אפשר לעשות את זה בצורה מהירה וקלה תוך כמה ימים בודדים.

מערכת חשמל חכם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים
Titmateg
Titmateg

TITMTEG בית חכם היא חברת טכנולוגיה מן השורה הראשונה, שמציעה לכם את כל מה שאפשר לחשוב עליו בתחום הבית החכם
החברה נחשבת לאחת החלוצות המובילות בתחום הבית החכם בישראל ובהיותה כזאת, יודעת להציע לכם מגוון פתרונות בית חכם, החל מפתרונות נקודתיים למערכות ספציפיות בבית וכלה בהפיכת הבית כולו לבית חכם על כל הרכיבים והמערכות המותקנים בו.

בחברת TITMTEG בית חכם תוכלו למצוא אנשי מקצוע, שחיים את התחום מבוקר עד ערב, יום אחרי יום, שמכירים את כל הטכנולוגיות הקיימות בשוק וגם את אלה שיצאו ממש היום, שיודעים להתאים לכל לקוח את הפתרונות המתאימים לו גם בכפוף לשיקולי תקציב וגם בכפוף לשיקולי יעילות ושנותנים לכם את כל זה עם הרגשה מובהקת שיש לכם עסק עם אנשי מקצוע אמינים,מסורים ואכפתיים שדואגים לכם.

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*אזור חדרה עד גדרה