אינטרקום

התקנת מערכת אינטרקוםמערכת אינטרקום היא לחלוטין לא טכנולוגיה חדשה. בבניינים משותפים רבים התחילו להתקין מערכות אינטרקום כבר לפני שלושה וארבעה עשורים, אלא שמערכות האינטרקום המודרניות הן מתוחכמות הרבה יותר, נוחות הרבה יותר ובטוחות הרבה יותר. אז מהי הפונקציונליות שאתם רוצים למצוא במערכת אינטרקום שאתם מזמינים? לאילו מבנים מתאימה מערכת אינטרקום והאם היא אכן מתאימה אך ורק למבנים משותפים? האם ניתן לבצע התקנת מערכת אינטרקום בשילוב עם דלת חכמה המבצעת בקרת כניסה? האם מערכת האינטרקום יכולה לשלוט גם על שער חיצוני של הבניין? מהן הטכנולוגיות שבאמצעותן ניתן לבצע בקרת כניסה באמצעות מערכת האינטרקום? את כל התשובות לכל השאלות הללו, תוכלו למצוא במדריך המלא על התקנת מערכת אינטרקום ממש כאן בשורות הבאות.

אז קודם כל, למה באמת נועד אינטרקום?

ובכן, אינטרקום היא למעשה מערכת תקשורת שאותה ניתן להגדיר בתור תקשורת במעגל סגור. האינטרקום יכול לשמש אותנו בתקשורת בין חדרי הבית, בין קומות הבית, בין קומות במגדל משרדים ובכל מרחב שבו יש מכנה משותף בין כלל הגורמים המחוברים למערכת, לטובת היכולת לנהל תקשורת קולית ישירה. יחד עם זאת, התקנת מערכת אינטרקום בבניינים משותפים, וזה היישום השכיח והנפוץ ביותר של מערכות אלה, נועד למטרה מעט שונה – לאפשר ליושבי הבניין לפתוח את דלת הכניסה בלחיצת כפתור מהבית, לטובת אורחים. למעשה, המערכת הופכת ממערכת תקשורת במעגל סגור למערכת בקרת כניסה. למה אתם מתקינים את האינטרקום? זאת כבר תשובה שאתם צריכים לתת עליה את התשובה, אבל התשובה יכולה להיות כל אחת מאלה: או שאתם מבקשים לקיים יכולת של תקשורת במעגל סגור בתוך הבית, הבניין, המשרד או מבנה משותף כלשהו, או שאתם מבקשים לקיים יכולת של בקרת כניסה לאורחים במבנה כלשהו, או שניהם גם יחד.

בהתאם לכך, התקנת מערכת אינטרקום אינה ייעודית לבניינים משותפים בלבד ויכולה להתאים לכל מבנה בו אנו מבקשים לקיים את אחת הפונקציות האלה של תקשורת במעגל סגור ו/או בקרת כניסה. זה יכול להיות הבית הפרטי רחב הידיים שלכם, זה יכול להיות מוסד חינוכי גדול, זה יכול להיות מגדל משרדים, זה יכול להיות בית חולים, זה יכול להיות משרד או מפעל וזה יכול להיות כל מבנה שבו מתקיים כל סוג אחר של פעילות.

התקנת מערכת אינטרקום

מערכת אינטרקום המשלבת בקרת כניסה ודלת חכמה

כאמור, אחד המניעים המרכזיים מאחורי התקנת מערכת אינטרקום הוא בניית היכולת לבקרת כניסה למבנה. יכולת זו מבוססת על היכולת של דיירי בניין כלשהו לנעול את דלת הכניסה של הבניין על בסיס קבוע ולהותיר ערוץ שבו יכולים אורחים לפנות לכל אחד מן הדיירים על מנת לקבל אישור כניסה. עם הגעת האורח אל הבניין, הוא פונה באמצעות האינטרקום אל הדייר שאליו הוא הגיע, הדייר מזהה אותו בשיחה קצרה ולוחץ על כפתור המשחרר את הנעילה החשמלית של דלת הכניסה ובזה הסתיים התהליך. השאלה היא מה עושים הדיירים עצמם כאשר הם מגיעים אל דלת הכניסה הנעולה וכאן כבר יש כמה אפשרויות.

האפשרות הראשונה היא האפשרות הבסיסית ביותר, המבוססת על ציוד של כל דייר עם מפתח למנעול הבניין ממש כפי שלכל דייר יש את המפתח לדלת ביתו. מודל זה הוא מסורבל, כרוך בחוויית שימוש לא נוחה וגם יכול לייצר לא מעט בעיות סביב אירועים של אובדן מפתח או דיירים שעזבו והותירו בידיהם עותקים של מפתחות הבניין. כדי לפתור את הסוגיה הזאת, פותחו מגוון רחב של פתרונות דלת חכמה, המשולבים היום כמעט בכל מערכת אינטרקום.

לפני שאתם מזמינים מערכת

ולפני שאתם מזמינים גורם מקצועי שיבצע עבורכם התקנת מערכת אינטרקום, אתם רוצים לשקול היטב את הנושא של דלת חכמה כאמצעי לבקרת כניסה למבנה ומעבר לשקול גם את הטכנולוגיה שעליה אתם רוצים לבסס את המערכת. כמו כן, לפני פירוט האפשרויות העומדות בפניכם, זה המקום לציין שאפשרות זו של בקרת כניסה באמצעות דלת חכמה רלוונטית לא רק לבנייני מגורים משותפים, בנייני משרדים, משרדים, מפעלים ובתי עסק, אלא גם לבתים פרטיים עם שער לחצר. בתים פרטיים רבים מתקינים שערים חיצוניים בעלויות גבוהות, אך לעולם אינם נועלים אותם פשוט מכיוון שלאף בעל בית כזה אין כוונה לצאת החוצה לפתוח את השער לכל אורח, המה גם שבברירת המחדל לאורח כלל אין אפשרות להודיע על הגעתו לשער. התקנת מערכת אינטרקום עם דלת חכמה בשער הבית הפרטי יכולה להעניק לכם את היכולות של אינטרקום במבנה משותף ולאפשר לשער שלכם למלא את תפקידו המקורי – להישאר נעול אלא אם כן אתם מחליטים לפתוח אותו.

התקנת מערכת אינטרקום

אז מהן הטכנולוגיות של דלת חכמה לשילוב במערכת אינטרקום?

ובכן, פתרונות הדלת החכמה המשולבים במערכות אינטרקום מבוססים על מנגנון מאוד פשוט – ישנו פאנל תפעול מרכזי וזהו הפאנל המוכר מכל מערכת אינטרקום. הפאנל הוא מוח המערכת והוא גם ממשק המשתמש במערכת. הפאנל אחראי על זיהוי האנשים המבקשים להיכנס למבנה ומרגע שבוצע זיהוי כזה וניתן לו אישור (בין שמדובר באורח שמקבל אישור במקום ובין שמדובר בדייר קבוע עם אישור קבוע מראש), הפאנל שולח זרם חשמלי אל המנעול החשמלי בדלת על מנת לשחרר את נעילתו והדלת פשוט נפתחת. מנגנון פשוט מאוד. הדילמה מתחילה בסוג הפאנל ואופן הזיהוי של הדיירים הקבועים בבניין. מבחינת זיהוי אורחים זה תמיד נשען על תקשורת אינטרקום לזיהוי האורח ופתיחת הדלת על ידי דייר קבוע בלחיצת כפתור מתוך המבנה. לזיהוי הדיירים הקבועים במקום, כאשר הם בעצמם מבקשים להיכנס למבנה ובמקרה שלנו אתם, יש כמה אפשרויות:

זיהוי באמצעות תג קרבה

כל דייר מקבל תג קטן שבתוכו מותקן שבב RFID שיוצר תקשורת אלחוטית עם הפאנל, כאשר מקרבים אותו אל הפאנל. הפאנל מזהה את השבב ובמידה וקיים אישור, מבצע פתיחה של המנעול. פתרון זה נחשב ליעיל מאוד מבחינת נוחות ומהירות תפעול, אך נחשב לפתרון פחות יעיל מההיבט של זמינות אמצעי הזיהוי. במילים אחרות, עדיין מדובר במעין מפתח שעל כל דייר להחזיק, מפתח שאותו הוא יכול לאבד, לשכוח או לנצל לרעה, מפתח שחייב להישאר תקין בכל עת בנפרד מתקינות המערכת עצמה.

זיהוי באמצעות כרטיס מגנטי – פועל בצורה דומה לתג הקרבה, רק דורש תהליך מסורבל יותר של "גיהוץ" כרטיס מגנטי. פתרון זה מאופיין גם הוא בבעיית זמינות אמצעי הזיהוי וגם נחשב למסורבל יותר ולכן כמעט ולא קיים היום.

זיהוי באמצעות קוד

זהו למעשה הפתרון השכיח ביותר בכל פרויקט התקנת מערכת אינטרקום. המדובר בפאנל שהוא למעשה קודן, בו יכול כל דייר להזין את הקוד הסודי של דלת הכניסה ופשוט להיכנס. מודל קל, פשוט ונוח וגם לא מחייב החזקה של כל אמצעי זיהוי או מפתח דיגיטלי כלשהו. צריך רק לזכור את הקוד שמבוסס בדרך כלל על 4 ספרות ובזה נגמר העניין. החיסרון – כל מי שיש לו את הקוד יכול להיכנס חופשי. במרבית המקרים זאת לא ממש בעיה, אבל אם אתם מוצאים בכך בעיה, יש פתרון אחד נוסף.

זיהוי ביומטרי

זיהוי ביומטרי הוא למעשה הזיהוי הקל, הנוח והבטוח ביותר. זיהוי זה מבוסס על זיהוי של נתונים ביומטריים של דיירי הבניין כתנאי לפתיחת הדלת. זיהוי זה יכול להתבסס על זיהוי טביעת אצבע של הדייר, על זיהוי תווי הפנים שלו או על זיהוי רשתית העין שלו. גם במקרה זה מדובר בזיהוי מהיר ונוח מאוד, שאינו דורש מפתח חיצוני כלשהו. יחד עם זאת, החיסרון המרכזי של מערכת זו הוא שהיא עלולה להוות פגיעה חמורה בפרטיות של הדיירים בבניין. על כן, התקנת מערכת אינטרקום עם זיהוי ביומטרי אינה שכיחה במיוחד, בטח לא בבנייני מגורים. מערכות אלה מתאימות יותר למשרדים פרטיים ולמוסדות בהם קיימת רמה גבוהה של מידור וסודיות.

 

אז מהו הפתרון הנכון לכם?

אם אתם מחפשים מערכת אינטרקום יעילה, שתספק לכם פתרון יעיל ונוח של בקרת כניסה באמצעות דלת חכמה, מערכת אינטרקום עם קודן המאפשרת זיהוי באמצעות קוד כניסה, הוא ללא ספק הפתרון הטוב ביותר, שמספק לכם את האיזון הטוב ביותר בין נוחות וקלות תפעול ובין בטיחות בתפעול. שאר הפתרונות הם או מסורבלים מדי או כאלה שחודרים מדי לפרטיות של המשתמשים ולכן האימוץ שלהם הוא מאוד ספציפי במקרים מאוד ספציפיים.

 

פונקציות נוספות שאפשר לשלב במערכת האינטרקום

במערכת האינטרקום שאתם מזמינים ניתן כמובן לשלב עוד לא מעט פונקציות לרבות וידאו המאפשר לכם גם תקשורת וידאו עם האדם המבקש להיכנס לבניין, תקשורת בין דיירים המאפשרת לכם לפתוח ערוץ תקשורת פרטי בין דירה לדירה, רמת אבטחה גבוהה עם נעילה אוטומטית לאחר מספר ניסיונות כושלים להיכנס וכן הלאה. לפני שאתם בוחרים את המערכת שלכם, כדאי בהחלט לבחון את כל הפונקציות האפשריות, לשקול את היתרונות והחסרונות ולקבל החלטה סופית. את ההחלטה הסופית, לא צריך לספר לכם, חשוב שתקבלו עם כלל הדיירים ובהסכמתם. בהחלט מומלץ להתייעץ עם הדיירים, להציג להם את החומרים והמסקנות ולאפשר לכל דייר להביע את דעתו, גם אם זכות ההחלטה שמורה לבסוף לוועד הבניין.

 

מה לגבי מחיר אינטרקום ?

ככלל, אם אתם מבקשים לבצע התקנת מערכת אינטרקום בבניין משותף, סוגיית המחירים לא צריכה להטריד אתכם כלל. אתם צריכים יותר להתמקד בקבלת האישור העקרוני של כלל הדיירים לבצע התקנה של מערכת כזאת, אבל מרגע שנתקבלה הסכמה כזאת, העלות שתחול על כל דייר בנפרד היא כל כך חלקית, כך שגם פערי מחיר משמעותיים בין המערכות השונות, כמעט ולא יורגשו על ידי כל דייר בנפרד, לבטח לא ברמה כזאת של גו-נו גו. זה לא אומר שאתם רוצים להזמין את המערכת היקרה ביותר, אבל זה בהחלט אומר שאתם רוצים להזמין את המערכת האיכותית והעמידה ביותר עם השירות הטוב ביותר.

במידה ואתם מזמינים את המערכת לבית פרטי, יש בהחלט מקום לבחון את סוגיית המחיר אם כי גם במקרה זה, כדאי לזכור שמדובר במערכות פשוטות למדי, מערכות שרמת המחשוב שלהן לא גבוהה במיוחד וזה בלשון המעטה ושהן כוללות שני רכיבים בלבד – פאנל תפעול ומנעול חשמלי לדלת. אתם בהחלט רוצים לבצע השוואת מחירים ולוודא שהמחירים הניתנים לכם בהשוואה הם לא רק של המערכת עצמה, אלא גם של עלות ההתקנה והשירות, שיכולים להוות נתח כלל לא זניח מהעלות הכוללת. אבל גם במקרה הזה, חשוב שתעברו את התהליך בצורה מסודרת, תחליטו על הפונקציונליות הנדרשת לכם ועל סוג הזיהוי שמתאים לכם ובהמשך לכך תבחרו גם מערכת איכותית ובעלת מוניטין. מפה, תוכלו בהחלט לבחור באפשרויות היותר זולות, כל עוד כמובן, אתם נשארים בקטגוריית המערכות שעונות לקריטריונים של פונקציונליות ושל איכות, אותם קבעתם לעצמכם.

התקנת אינטרקום מחירהתקנת אינטרקום מחיר

מעוניינים להתקין מערכת אינטרקום חדשה ורוצים לקבל מושג מהי ההוצאה בפניה אתם עומדים? במאמר זה נעשה לכם קצת סדר וניתן לכם מושג ראשוני. המחירים שתראו כאן (כולם נקובים ללא מע"מ) עשויים לסייע לכם להבין אם הצעת המחיר שקיבלתם מבעל מקצוע זה או אחר, הוגנת ומשתלמת לכם, או, לא ממש…

מערכות אינטרקום מיוצרות כידוע במגוון גדול של סוגים ודגמים, בעלי תכונות, אפשרויות ויכולות שונות. כל אלה ישפיעו, מן הסתם, על מחירה של כל אחת מהן. אך יש גם גורמים נוספים.

 

פרמטרים המשפיעים על מחיר התקנת אינטרקום

נסקור בקצרה את הפרמטרים העיקריים המשפיעים על המחיר. אחר כך ננקוב במספרים עצמם.

  1. סוג המבנה –  סוגים שונים של מבנים מחייבים התקנת מערכות שונות בדרגות מורכבות שונות. מחיר מערכת אינטרקום לבית פרטי בודד, תהיה נמוכה מהתקנת מערכת אינטרקום לבניין מגורים גדול, אך יקרה מעלות השתתפותה של כל אחת מן הדירות בבניין המשותף, בהתקנת מערכת לבניין כולו.
  2. האם קיימת תשתית – התקנת מערכת אינטרקום חדשה תהיה בדרך כלל יקרה יותר מהרכבתה של אותה מערכת על גבי תשתית קיימת, גם אם ישנה.
  3. סוג המערכת ורמת המורכבות שלה – זהו הפרמטר העיקרי שיש לכם השפעה עליו. עם זאת, מגוון המערכות, התכונות והאפשרויות הגלומות בהן כל כך גדול, שהתייעצות עם איש מקצוע המכיר את מגוון המערכות הקיימות בשוק, תסייע לכם מאוד להגדיר מהם הצרכים שלכם מן המערכת, ובכך לצמצם את טווח הבחירה. התייעצות כזו תחסוך לכם זמן רב ואולי גם הוצאה מיותרת על תכונות שאינן נחוצות או אפילו בעייתיות (ראו בהמשך).

מהקל אל הכבד

נדגיש כי המחירים הנקובים כאן כוללים התקנה, אך אינם כוללים מע"מ.

 

סוג המערכת עלות התקנה בית פרטי עלות התקנה לדירה בבית מגורים (תלוי בעיקר במספר הדירות בבניין) הערות
אינטרקום בסיסי מסוג שפורפרת, הכולל רק אפשרות דיבור, ללא מצלמה. 900-2000 ש"ח 400-950 ש"ח
הוספת קודן למערכת אינטרקום שפורפרת 400-800 ש"ח 100-400 ש"ח
מערכת אינטרקום חדשה עם קודן 1400-3000 ש"ח  450-1600 ש"ח תלוי בעיקר במותג, בדגם ובתקופת האחריות.
אינטרקום כולל מצלמה, מסך בכל דירה וקודן  2200-3400 800-1700 תלוי בעיקר במותג,  ובאחריות ובשאלה האם תוסיפו שימוש בתגי קרבה.
אינטרקום עם קודן, מצלמה רגילה + מצלמת אינפרא-אדום לראיית לילה 2800-4000 900-2000 תלוי בעיקר במותג,  ובאחריות ובשאלה האם תוסיפו שימוש בתגי קרבה.
אינטרקום IP עם חיבור לרשת האינטרנט ואפשרות לניהול שיחה ושליטה על דלת הכניסה מן הטלפון הנייד שלכם 3200-6600 1100-2000 הפערים הגדולים במחירים נובעים ממגוון המערכות, התכונות, המותגים, תקופת האחריות ועוד

שתי הערות לסיום:

א. אינטרקום מסוג IP- הוא אמנם הכי מגניב, אך השימוש המעשי בו עלול להיות בעייתי ממספר סיבות. החל מהקושי של קשישים להשתמש באפליקציות של מערכות אלה ועד לעובדה שמהירות האינטרנט הביתית לא תמיד מספיקה (המדובר בעיקר במהירות העלאת הנתונים, שלעיתים קרובות אינה מספקת להעברת וידאו וסאונד).

ב. התקנת אינטרקום מחיר מול תועלת – מערכות אינטרקום מוכרות לא רק כמערכות ששומרות ומגינות עלינו ועל רכושנו, אלא גם כמערכות אמינות מאוד, שפועלות היטב משך שנים רבות. מבחינה כלכלית, זה אומר שמדובר בהשקעה חד פעמית.

בנוסף, מלבד העובדה שמערכות אינטרקום חוסכות פריצות, על כל הנזקים הכלכליים והרגשיים הכרוכים באירוע כזה, הרי שהן חוסכות ומפחיתות מגוון הוצאות נוספות. למשל, כאשר המבנה שמור טוב יותר, גם לובי הכניסה, המעליות, המדרגות וכדומה יישמרו נקיים יותר ומוגנים טוב יותר מפני אירועי ונדליזם. במילים אחרות, התקנת מערכת אינטרקום איכותית ואמינה מהווה למעשה השקעה החוסכת עלויות לשנים קדימה.

מעוניינים במידע נוסף? נשמח לסייע לכם בהגדרת הצרכים, בהסבר על מגוון מערכות האינטרקום המשווקות בישראל ובהצעת מחיר הוגנת. דברו איתנו.

אינטרקום לשער

אינטרקום לשער פתרון מושלם

ניתן למצוא סוגים שונים של אינטרקום לשער במחירים מגוונים. כיום יותר מתמיד מומלץ להתקין מערכות הגנה לבתים פרטיים, למקומות יישוב ולמקומות עבודה. הזמנים מחייבים התמגנות

קרא עוד »
מערכת אינטרקום לעסק

מערכת אינטרקום לעסק

בין אם העסק שלכם ממוקם בבניין משרדים מפואר בלב העיר, בדירה שכורה בפרוורים, או בכלל באיזו וילה במושב, מערכת אינטרקום טובה היא כיום MUST בכל

קרא עוד »
אינטרקום בין חדרים

אינטרקום בין חדרים

אנחנו כל הזמן מרגישים צורך לעוד קצת בטחון. בטחון בתוך הבית שלנו, שיקנה לנו גם פרטיות וגם שקט נפשי. התוספות של שכבות ההגנה מתחדשות כל

קרא עוד »
אינטרקום חכם לבניין

אינטרקום חכם לבניין

אינטרקום חכם לבניין אז מה זה אינטרקום חכם? בגדול, ההבדל בין אינטרקום ישן לבין אינטרקום חדש וחכם, דומה להבדל שבין טלפון ישן ו'טיפש' לטלפון חדש

קרא עוד »
החלפת אינטרקום לבניין

החלפת אינטרקום לבניין

החלפת אינטרקום לבניין מערכות אינטרקום מוכרות ומשמשות את כולנו מזה עשרות שנים. באופן כללי, ניתן לומר שמערכות אלה הן אמינות ומתפקדות לאורך שנים רבות. עם

קרא עוד »
החלפת אינטרקום בדירה

החלפת אינטרקום בדירה

החלפת אינטרקום בדירה כמעט שאין בית או בניין בישראל שאין בו מערכת אינטרקום. מערכות אלה מתגלות, בדרך כלל, כאמינות מאוד ועשויות לפעול עשרות שנים כמעט

קרא עוד »
אינטרקום לשער כניסה מחיר

אינטרקום לשער כניסה

כולנו זקוקים לביטחון. זה נכון שבעתיים כאשר הדבר נוגע לבית ולמשפחה שלנו, לעסק שעמלנו רבות להקימו ולרכוש היקר אותו אנו מחזיקים בהם.  התקנה של אינטרקום

קרא עוד »
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*אזור חדרה עד גדרה