בית חכם עשה זאת בעצמך כמו מקצוען אמיתי

הבית כבר חכם ואתה?בית חכם במחיר מצחיק!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*אזור חדרה עד גדרה

רוצים ליהנות מקדמת הטכנולוגיה ולהפוך את הבית שלכם לבית חכם אבל חשוב לכם לבצע את הדברים בעצמכם בכדי לחסוך כסף? מה אתם צריכים לקנות ומה אתם צריכים לדעת לשם כך? המרת בית רגיל לבית חכם הוא תהליך מקצועי שחייב להתבצע בצורה נכונה על מנת להשיג את התוצאות הנדרשות, למנוע עוגמת נפש ובסופו של דבר גם לחסוך כסף. אם אתם לא עושים את זה נכון, דווקא הניסיון שלכם לחסוך כסף צפוי להפוך לעקב אכילס שיוביל בסופו של דבר למחירים גבוהים שיהיה עליכם לשלם בגלל טעויות מיותרות שעשיתם בתהליך. בשורות הבאות ננסה להביא בפניכם מספר דגשים שיסייעו לכם להשלים את התהליך של בית חכם עשה זאת בעצמך, וכבר עכשיו נדגיש ונאמר שבמסגרת התהליך הזה ייתכן ותצטרכו בכל זאת, לפחות שירותי ייעוץ של אנשי מקצוע אם לא מעורבות נקודתית שלהם בתהליך.

חשמל חכם

מה זה בית חכם ולמה חשוב להבין את זה במודל עשה זאת בעצמך?

בית חכם הוא למעשה בית שבו מותקנות מערכות חשמליות ואלקטרוניות שמיועדות להפוך את החיים בבית להרבה יותר נוחים, יעילים ומפנקים לעומת בית רגיל. הרעיון של בית חכם נשען ברובו על הליבה של חשמל חכם, קרי שימוש חכם במערכות חשמליות על מנת לנהל את כל מערכות הבית. דוגמאות לבית חכם יכולות לכלול הדלקת אורות הבית מייד כשאתם נכנסים לבית, הפעלת מוסיקה אוטומטית לפי שעת היום, סגירת ופתיחת חלונות ותריסים לפי השעה ביום, הפעלת מיזוג מספר דקות לפני שאתם מגיעים הביתה, הפעלת אזעקה בצורה אוטומטית בהיעדר נוכחות בבית וכן הלאה.

העניין הוא שבכל יום שעובר, מפותחות עוד ועוד מערכות שאותן ניתן לשלב בבית חכם על מנת להפוך אותו לחכם יותר, יעיל יותר ונוח יותר. מערכות מסוימות מספקות פונקציונליות חלקית באיכות נמוכה בעוד אחרות מספקות פונקציונליות מלאה באיכות גבוהה. כאשר אתם בוחרים באופציה של בית חכם עשה זאת בעצמך אתם מגבילים את עצמכם למעשה סביב המערכות שאתם יכולים למצוא בעצמכם ומונעים מעצמכם את הידע המקצועי העדכני ביותר שיודע להביא איתו מומחה לבית חכם, ולכן חשוב מאוד שתהיו מודעים לכך על מנת שתקדישו את כל הזמן והמאמץ בכדי ללמוד את הנושא, להבין מה הן האפשרויות העומדות בפניכם ולהבין מה אתם באמת צריכים לעשות על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבורכם.

מה הם הרכיבים הנדרשים לכם לצורך יצירת בית חכם?

בכדי להפוך את הבית שלכם לבית חכם במודל עשה זאת בעצמך, תצטרכו את שלושת המרכיבים הבאים:

מחשב – הדבר הבסיסי שתזדקקו לצורך בית חכם עשה זאת בעצמך הוא מחשב ביתי פשוט (אין צורך בכוח מחשוב רב מדי), אם כי כיום ישנן יחידות מחשב ייעודיות וקומפקטיות לבית חכם ובהחלט מומלץ להשתמש בהן. המחשב הוא לב ליבה של המערכת החכמה והוא ששולח את אותות הבקרה לרכיבי הבית החכם, קרי הבקרים שמייד נפרט עליהם, על מנת לבצע את הפעולות שאנו מגדירים למערכות השונות בבית.

תוכנה – תוכנה ייעודית לבית חכם ובה מוגדרים למעשה כל הבקרים המחוברים אל המחשב והפונקציונליות של כל בקר כזה לפי פרמטרים שאתם מגדירים כמו שעה ביום, עוצמה, משך זמן כיבוי, משך זמן הדלקה, טריגר להפעלה או לכיבוי וכן הלאה.

בקרים – בקרים הם למעשה רכיבים המותקנים על מערכת החשמל הביתית, בין בנקודת הקצה (מתג החשמל, בית המנורה, השקע אליו מחוברת המערכת וכן הלאה), ובין בנקודת המוצא (ארון החשמל). בקרים אלה יכולים להתבסס על פונקציונליות בסיסית של דולק/ כבוי או פונקציונליות רציפה של שינוי עוצמה (למשל דימר של תאורה). אם המחשב הוא לב המערכת החכמה והתוכנה היא המוח שלה, הרי שהבקרים הם הידיים העובדות שמבצעות את העבודה בפועל.

מעבר לשלושת הרכיבים המרכזיים הללו, ייתכן ותזדקקו גם חיישני תנועה/ אור/ נפח אם תרצו להתנות את הפעלת וכיבוי המערכות בשינויים במרחב הבית ולא רק בשעה ביום למשל. כמו כן, תצטרכו קצת גישה לתחום המחשוב ויכולת להבין את אופן פעולת התוכנה החכמה וכמובן זמן פנוי להתקין את הכל ולהגדיר את המערכת.

התקנת המערכת

התקנת המערכת מבוססת למעשה על חיבור הבקרים אל המחשב המרכזי וממנו אל המיקומים הנדרשים בלוח החשמל. עבודה זו צריכה להתבצע כמובן בזהירות רבה לאחר כיבוי נתיך החשמל המרכזי של הבית. למעשה, את השלב הזה של העבודה אתם רוצים לעשות בעזרתו של חשמלאי מוסמך. אתם יכולים לתכנן בדיוק מה צריך לעשות ולבנות שרטוט פשוט של החיבורים שיש לבצע, אבל את החיבורים עצמם כדאי להשאיר לביצועו של חשמלאי מוסמך.

בית חכם טכנולוגי

לאחר התקנת הבקרים בלוח החשמל, יש לחבר אותם למחשב ולשם כך תצטרכו לקנות כרטיס חכם למחשב המיועד למערכת בית חכם. לכל כרטיס כזה יש מספר כניסות מוגבל וייתכן שתצטרכו מספר כרטיסים על מנת לתת מענה לכל הבקרים שאתם רוצים לשלב. לבסוף, יש להתקין את התוכנה על גבי המחשב ולעבור להגדרת המערכת.

הגדרת מערכת בית חכם

הגדרת מערכת בית חכם עשה זאת בעצמך דורשת מכם ידע בסיסי במחשבים ויכולת להבין את הפונקציונליות של התוכנה, את ההגדרות שאתם יכולים להזין לתוכה ואת האופן בו אתם צריכים לעשות זאת. בשלב הזה אתם מגדירים למעשה את הבקרים השונים המחוברים למערכת, את הפונקציונליות שאתם רוצים להעניק להם (כיבוי והדלקה לפי שעה, טמפרטורה וכן הלאה), מגבלות וכללים וכן הלאה. כל אלה כפופים כמובן לסוג התוכנה שבה אתם משתמשים וישנן תוכנות רבות שיודעות להציע רמות שונות מאוד של פונקציונליות ושליטה על תכונות הבית החכם. כמו כן, תוכלו לבחור תוכנות שיודעות להציע גם גרסת מובייל כאפליקציה לנייד ולהשיג שליטה בבית החכם מרחוק, גם דרך הטלפון הנייד שלכם (מומלץ מאוד).

מתחילים בקטן אבל שומרים מרחב תמרון עתידי

פרויקט בית חכם עשה זאת בעצמך מבוסס למעשה על ההיכרות שיש לכם עם עולם הבית החכם וייתכן מאוד שההיכרות הזאת היא מאוד מוגבלת בשלב הזה. העניין הוא שעם האוכל בא התיאבון, וככל שתחוו יותר את היתרונות של הבית החכם תרצו להכניס בו עוד ועוד פונקציונליות ולחבר לו עוד ועוד מערכות ביתיות. בדיוק מהסיבה הזאת, ההמלצה היא להזמין את כל הציוד הנדרש תוך ראיית פני עתיד ועם יכולת הרחבה של המערכת בעתיד בצורה משמעותית. גם אם אתם לא יודעים כעת כיצד לנצל את כל היכולות שמציעה לכם המערכת, עם הזמן אתם תגלו זאת וגם לא תצטרכו לקנות מערכות חדשות לשם כך.

אחרי שאמרנו את כל זה, גם כשאתם בוחרים בפרויקט בית חכם עשה זאת בעצמך, אתם בהחלט רוצים לפחות להתייעץ עם מומחים בתחום. את הפרויקט כולו אתם יכולים לנהל בעצמכם ולקבל את ההחלטות בעצמכם, אבל בהחלט מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע, להבין את הניואנסים הקטנים שיכולים להשפיע מאוד על שביעות הרצון שלכם מהמערכת הסופית וכן להיעזר באנשי מקצוע עבור משימות נקודתיות ובמיוחד, כפי שאמרנו קודם לכן, חשמלאי מוסמך שיהיה אחראי על כל הנושא של חיבור הבקרים למערכת החשמל הביתית.

בית חכם עשה זאת בעצמך

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים
Titmateg
Titmateg

TITMTEG בית חכם היא חברת טכנולוגיה מן השורה הראשונה, שמציעה לכם את כל מה שאפשר לחשוב עליו בתחום הבית החכם
החברה נחשבת לאחת החלוצות המובילות בתחום הבית החכם בישראל ובהיותה כזאת, יודעת להציע לכם מגוון פתרונות בית חכם, החל מפתרונות נקודתיים למערכות ספציפיות בבית וכלה בהפיכת הבית כולו לבית חכם על כל הרכיבים והמערכות המותקנים בו.

בחברת TITMTEG בית חכם תוכלו למצוא אנשי מקצוע, שחיים את התחום מבוקר עד ערב, יום אחרי יום, שמכירים את כל הטכנולוגיות הקיימות בשוק וגם את אלה שיצאו ממש היום, שיודעים להתאים לכל לקוח את הפתרונות המתאימים לו גם בכפוף לשיקולי תקציב וגם בכפוף לשיקולי יעילות ושנותנים לכם את כל זה עם הרגשה מובהקת שיש לכם עסק עם אנשי מקצוע אמינים,מסורים ואכפתיים שדואגים לכם.

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*אזור חדרה עד גדרה