Site icon Titmateg- מערכות בית חכם מתקדמות

בתים חכמים הם בתים יעילים

בתים חכמיםבשנים האחרונות הנושא של חיסכון באנרגיה אינו יורד מסדר היום. לעתים נראה שזו התשובה המעשית לבעיות כמו התחממות גלובלית ושינויי אקלים, פליטת גזי חממה, זיהום אוויר וכד'. מדינות העולם חתמו על הסכמים כמו הסכם פריז, בהם הן התחייבו להשקיע משאבים רבים לתיקון המצב. אבל עד שזה יקרה, כל אחד ואחת יכולים לתרום את חלקם במאמץ הגלובלי הזה.

בתים חכמים הם בתים יעילים

אחד מהפתרונות שצוברים תאוצה בהקשר זה בשנים האחרונות הוא הנושא של בית חכם. אמנם, נכון שעל פניו אפשר לומר שהדרך הפשוטה ביותר לחסוך באנרגיה היא לכבות את המכשיר, אבל זה לא באמת מעשי; אי אפשר להחזיק מזון בבית בלי מקרר, אי אפשר להסתדר בתקופה של שינויי אקלים בלי מיזוג אוויר, ואי אפשר לחיות בלי תאורה, וכו'.

בית חכם מאפשר לא רק ניהול ומעקב אחר צריכת חשמל, אלא גם אופטימיזציה בצריכה.

דוגמאות לאופטימיזציה

בית חכם יכול למשל לשמור על טמפרטורה מסוימת בזמן שאנשים בעבודה, ולהתחיל לקרר או לחמם לקראת שובם הביתה. אפשר גם לתכנת מזגן חכם כך שיפעיל תכנית שונה בסוף השבוע. כיום קיימים בשוק תרמוסטטים חכמים המשלבים רמה מסוימת של בינה מלאכותית; אלה יכולים "ללמוד" הרגלים של בעלי הבית ולייעל עוד יותר את צריכת החשמל.

מיזוג אויר לבית חכם

הבית החכם עובד יחד אתכם ובשבילכם. אם אתם נאלצים לחזור מאוחר יותר, או יוצאים מוקדם יותר מהעבודה, אפשר להפעיל את המערכת מרחוק. בעזרת אפליקציה בסמארטפון תקבלו גם דוחות מעודכנים על חיסכון יומי ושבועי, וגם ניתוח איזה מכשיר או התקן "זולל" יותר מדי חשמל, וכו'.

המערכת יכולה גם לכלול גלאי נפח. ההתקן יגלה באופן אוטומטי אם ומתי יש מישהו בחדר מסוים, ויפעיל את המזגן בהתאם. השילוב של חיישן כזה מייעל עוד יותר את צריכת האנרגיה.

מערכת מיזוג אוויר אשר משלבת תרמוסטטים חכמים יכולה למצוא ולשמר את הנקודה המושלמת בין נוחות וחיסכון בעלויות. מחקרים מראים כי אצל רוב המשתמשים יש ירידה של כ – 10% בעלויות החימום, וחיסכון של עד 15% בהוצאות הקירור. לאורך שנה שלמה זהו חיסכון משמעותי.

לסיכום:

בתים חכמים הם טכנולוגיה מבטיחה. הם מבוססים על העיקרון של מעורבות אנושית מינימלית תוך שמירה על רמת נוחות אופטימלית. יש הוכחות לכך שהתקנת טכנולוגיה כזו בסביבה ביתית מביאה חיסכון משמעותי במונחים של אנרגיה ועלות.

Exit mobile version