חיבור סיב אופטי

הבית כבר חכם ואתה?בית חכם במחיר מצחיק!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

*אזור חדרה עד גדרה

בשנים האחרונות הולך ומתגבר השימוש בסיבים אופטיים, הן בתוך המרחב הביתי והמשרדי הסגור והן בתוך המרחב הציבורי הפתוח. יחד עם זאת, סיבים אופטיים עושים שימוש בטכנולוגיה שונה לחלוטין מכל הטכנולוגיות שהכרנו עד היום לצורך העברת חשמל ותקשורת. בשורות הבאות נסביר כיצד עובד סיב אופטי ומדוע נדרש חיבור סיב אופטי ייחודי לצורך חיבור סיב לבית ולכל מערכת בתוך הבית.

 

סיב אופטי – איך הוא עובד?

כל הטכנולוגיות העומדות לרשותנו לצורך העברת זרם חשמלי ואותות תקשורת הן טכנולוגיות המבוססות על כבלי נחושת – הן חוטי חשמל והן כבלי תקשורת מבוססים כולם על חוטי נחושת המשמשים כאוטוסטרדה עליה עובר הזרם החשמלי או התקשורת. סיבים אופטיים מבוססים על טכנולוגיה שונה לגמרי שמבוססת על זרימה של אור. בהתאם לכך, בתוך סיב אופטי אין כלל נחושת או ברזל, אלא מדובר ברצועה ארוכה מאוד של זכוכית שקופה דקיקה וגמישה דרכה זורמות קרני אור. מאחר והאור נע כמובן במהירות האור ומאחר ובאמצעות פולסים של קרני אור ניתן להעביר הרבה יותר מידע מאשר באמצעות תנועה של אלקטרונים בכבל נחושת, מספקים לנו הסיבים האופטיים רוחב פס גדול הרבה יותר לזרימה של אותות תקשורת.

 

איך זה קשור לנושא של חיבור סיב אופטי?

ובכן, אם אתם מספיק מבוגרים, אתם בוודאי יודעים שלאורך שלושת ארבעת העשורים האחרונים, השתנתה מאוד צורתו של שקע הטלפון למשל. בעבר הוא היה עגול, לאחר מכן רבוע והיום מלבני דקיק. יחד עם זאת, כדי להתעדכן בטכנולוגיה הטלפוניה החדשות, לא היה צריך להחליף את כל תשתית כבלי הנחושת בבית, היה צריך רק להחליף את השקע. בסיבים אופטיים זה פשוט לא יכול לעבוד כך. קרני האור העוברות על גבי הסיב האופטי לא יכולות לזרום על גבי תשתית כבלי הנחושת של הבית ולכן לצורך חיבור סיב אופטי, יש ליצור תווך שלם, מקצה לקצה, של תשתית שיודעת לעבור עם קרני אור ולא עם פולסים חשמליים.

 

אז צריך להחליף את כל התשתית בבית?

התשובה היא לא. בסופו של דבר, ישנו שלב בו מומרות קרני האור של הסיב האופטי לאותות חשמליים אותם יכול לקרוא המחשב או כל מכשיר אחר שעושה שימוש בתקשורת העוברת דרך הסיב. ככל שנבצע את ההמרה קרוב יותר למכשיר הקצה, כך נוכל ליהנות מיתרונות הסיב האופטי במידה רבה יותר. יחד עם זאת, בהחלט אפשרי לבצע חיבור סיב אופטי ללוח התקשורת הראשי של הבית, לבצע את ההמרה בלוח התקשורת ומשם יזרמו אותות התקשורת אל תוך הבית ואל כל המכשירים המחוברים בו, על בסיס תשתית כבלי הנחושת שכבר מותקנים בו. הבית העתידי יתבסס כנראה על תשתיות של סיבים אופטיים, אך נכון להיום חיבור סיב אופטי מתבסס על סדר הדברים הזה ועדיין מספק יתרונות פנומנליים של מהירות ורוחב פס לעומת תשתית הנחושת הקיימת.

קרדיט תמונה: freepik

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

תוכן עניינים
Titmateg
Titmateg

TITMTEG בית חכם היא חברת טכנולוגיה מן השורה הראשונה, שמציעה לכם את כל מה שאפשר לחשוב עליו בתחום הבית החכם
החברה נחשבת לאחת החלוצות המובילות בתחום הבית החכם בישראל ובהיותה כזאת, יודעת להציע לכם מגוון פתרונות בית חכם, החל מפתרונות נקודתיים למערכות ספציפיות בבית וכלה בהפיכת הבית כולו לבית חכם על כל הרכיבים והמערכות המותקנים בו.

בחברת TITMTEG בית חכם תוכלו למצוא אנשי מקצוע, שחיים את התחום מבוקר עד ערב, יום אחרי יום, שמכירים את כל הטכנולוגיות הקיימות בשוק וגם את אלה שיצאו ממש היום, שיודעים להתאים לכל לקוח את הפתרונות המתאימים לו גם בכפוף לשיקולי תקציב וגם בכפוף לשיקולי יעילות ושנותנים לכם את כל זה עם הרגשה מובהקת שיש לכם עסק עם אנשי מקצוע אמינים,מסורים ואכפתיים שדואגים לכם.

שתפו פוסט זה
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*אזור חדרה עד גדרה